fredag 29 november 2013

form

Som säkert många andra nyförlösta känner jag en liten press på att komma i form, speciellt som ung känns det somatt man förväntas ha en vältränad stark kropp på samma gång som man stger ut från bb, fast man inte haft det från förut.
Har ju nog skrivit om det förut att jag verkligen vill komma igång med träningen nu och tänkte göra en liten uppdatering om hur jag känner nu.
Försökte ju ta upp träningen igen och var duktig och var på 3 raska promenader så jag blev svettig och en timme vattenlöpning + storstädning, dehär på en vecka då men självklart fick jag ett bakslag och efter vattenlöpningen började jag blöda rejält, (det kan inte vara mensen som kom tillbax för det var MYCKET räjälare) som bara nån dag efter förlossningen, Marcus tyckte att jag skulle gå till läkaren före jag förblöder :D men jag väntade endå och om ca.1 vecka minskade det igen. Det jag blev orolig över var om jag fått nån infektion om jag for till simhallen för tidigt men mådde ju annars bra så måste säkert ha tagit i för hårt bara så det typ kom upp igen... Efter det har jag försökt ta det lugnt och bara gått ut och gå ettpar gånger i veckan men skall nog snart igen försöka öka på det.
På samma gång som jag blev besviken på mej själv över att inte träningen funkade ennu kände jag mej besviken över att bara vara 3kg under vad jag vägde före graviditeten..

Nu har jag endå bestämt mej för att tänka annorlunda, jag har ju faktist gått ner 12kg! från efter en vecka efter förlossningen, och det är ju en hel del! 12kg på 2 månader är ju endå bra. Träningen får jag bara ta i små steg så det inte blir några komplikationer.

Sen är ju dehär med att gå ner lite tudelat också, egentligen skall man ju inte gå ner medan man ammar för en del av gifterna som far ur kroppen med kilona går ju rakt ut i mjölken, men på samma gång går ju alla (dom flesta) kvinnor ner i vikt medan dom ammar och inte har jag hört att barnen skulle lida av det...


4 kommentarer:

  1. Int e de väl så farlit (på de sätte) att gå ner i vikt så länge man int börjar väga för lite o så länge man int bantar medan man ammar ? :) de verkar ju endå som att amningen förbränner en hel del kalorier så då kan man väl bara vara nöjd om de försvinner lite fettreserver man samla på sig under 9 månader ;) på många ställen står de att 9 månader upp, 9 månader ner, så man har 9 månader att komma tibaka ti sin startvikt :) vi har ingen våg hemma så ja kan int så noga följa me hur mycke ja går ner i vikt :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. joo man borde väl bara si till att äta så man har energi å int tänka så mycky på de :) men man e ju rädd att stå där om 3 år å skylla på sitt fläsk på att man vari gravid...

      Radera
  2. Mitt tips åt dej: ta int stress över vikten och viktnedgången. Som Jessi sa så har du gott med tid att gå ner de där kilorna som samlats :) Gör de som känns bra i kroppen o ja tror att de viktigaste fö dej e att bara se till att du får tillräckligt av vardagsmotionen. Vardagsmotionen är en av de viktigaste o du kommer att märka att de kommer att påverka mycke! Så städa, gå ut o gå, gå hemma upp i trappan några extra gånger, gör utearbet vad som helst bara du vet att du har gjort någå annat än bara sutti inne på soffan o äti :) o gör sånt som du mår bra av! Vikten försvinner nog sedan med tiden :) bättre långsamt än för snabbt. De e ändå ditt vålmående som e viktigaste just nu för dig själv och för Charlie :) kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt :) de blir int bättre av att stressa för de :)

      Radera