onsdag 21 augusti 2013

Ultra

Äntligen var det dags för ultra! Vi fick veta att det är en liten pojke vi väntar, som jag anat :p läkaren sa före ultra att han kan nästan lova att det är en flicka när han ser på magens form (jag som trott att jag har en pojkmage! ) och tyckte sen att han inte is kommentera nånting när det visade sej vara en pojke och jag sa att tydligen känner man på sej som blivande mamma vad man har där inne :) läkaren menade iallafall att såhär långt ser allt bra ut, en ganska liten till växten pojke men helt passlig ändå. tog upp att jag undrar över om mitt bäcken är tillräckligt stort eftersom mamma visade sej ha lite litet bäcken då hon födde mej och det slutade i akut kejsarsnitt så han undersökte och kände och klämde och menade att just det måttet som mamma haft litet också känns lite litet på mej så skall få en tid till röntgen och sen ennu ett till ultra på beräknade dagen så vi får se på röntgenen att inte bäckenet är helt för litet och sen ennu hur han växt att han inte blir extra stor men läkarn menade att det tycks vara en så liten en att den ska nog rymmas ut, han sa att i dom allra flesta fall gör kroppen så att har man mindre bäcken föder man mindre barn och att den kommer nog inte vara för stor för mej före beräknat, isåfall om det går mycket över och den hinner växa till sej för mycket, men därför ennu ett sista ultra så vi minimerar risken för komplikationer :) känns ganska bra :) han var iallafall 2600g nu :) vi blev nog så glada när det visade sej vara en pojke, skulle säkert ha blivit precis lika glada för en flicka men ändå blev vi bara så glada :)

2 kommentarer: