fredag 23 augusti 2013

Rådgivning

Idag var första rådgivningsbesöket med bb barnmorskorna, riktigt bra gick det. Dom gjorde såklart dom vanliga undersökningarna och allt var så bra det kan vara :) RR ennu också lika lågt som vanligt, hb hade stigit rejält så ingen mer blodbrist här, magen hade växt ennu en cm, hjärtljuden var fina och nu har bebben också sjunkit riktigt långt ner i bäckenet (förut har den varit lite halft nersjunken, så ennu i förrgår) nånting hade jag i urinen men vet inte riktigt vad det är men barnmorskan sa att jag ska försöka få i mej lite mer speciellt vätska men kanske också lite mer mat, konstigt vad ett litet urinprov kan seja om hur man lever för det är sant att jag inte haft nån aptit på sista tiden, ändå hade jag gått upp 2 kg på 2 1/2 vecka :/ fast jag inte tycker att jag ens samlat nån vätska.. Sen gick vi igenom förlossningsbrevet och hon tyckte att det lät jättebra, hon sa att jag tycks ha realistiska tankar om förlossningen. Sen gick vi ennu en gång igenom när det är dags att åka in eftersom jag glömt det nästan, lite amning hann vi också prata och hon berättade att i början kommer han villa äta med ca. 1 timmes mellanrum och små små mängder eftersom magsäcken är så jätte liten. Sen pratade vi lite om epidural och jag berättade att jag känner mej lite osäker på om jag alls vill ha den eftersom jag vill kunna känna hur kroppen arbetar för att kunna arbeta med den, hon tyckte att det har jag rätt i att det kan bli svårare med epidural men sen igen sa hon att ifall man spänner sej mycket p.g.a. smärtan kan det också leda till att man jobbar imot kroppen och då är epidural bra, jag konstaterade iallafall att jag vill ta det som det kommer sen när det är dags, som jag också hade skrivit i brevet, kan ju inte veta på förhand hur just jag reagerar på smärtan och hur min kropp fungerar i en sån situation. Nu börjar allt lixom kännas ganska klart :) har köpt mörk choklad och torkad mango och tranbär till kvällen, ska nämligen ha fredagsmys för mej själv för marcus ska på 2 st hockeyträningar efter varann, har på känn att jag får hem en ganska så illamående gubbe ikväll.. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar