fredag 30 augusti 2013

Storkok

Som sagt blev det att laga lite mat till frysen idag, 10 dagar mat fick jag gjort sen tog formarna slut, måste köpa fler imorgon så jag får den sista rätten gjord. Idag blev det mos och maletköttlåda och kållåda, kom på efter att jag lagat kållådan att det kanske inte är det bästa med kål när man ammar men nu är den gjord.. Dessutom blev det lite semlor :) lådorna gjorde jag så långt klara att det sen är att grädda dom kvar, alltså jag har inte alls haft dom i ugnen ennu utan bara kokat moset och kålen och stekt maletköttet, löken och sånt och sen blandat ihop dom och lagt i formarna, om ni alls förstod vad jag menade nu.. Frysen är också städad nu så nu är jag både nöjd och trött. Imorgon är det rådgivning igen, jag som bestämt mej för att inte hinna gå en gång till, äsch, bebben tycks ha det lite för varmt och skönt där inne i magen...

4 kommentarer:

  1. De där va ju ingen dålig ide isynnerhet då de blir mörka och kalla kvällar så e man ännu mer trött därpå vad man är tött av att baybyn tar all energi... Jag e bara så dålig att ta fram någo från frysen. Får sen slänga bulla och makaronimössö som redan blivit helt isiga..
    Verkar vara kiva att pina mamma i slutet med att inte alls vara påväg! så gick de ju här också. Sammandragningarna blev helt lugna till en vecka när ja redan trodde att de säkert snart e dags.. :D Men de e ju ett bra tecken. Baybysana brukar väl lugna sig och samla krafter :)Hoppas på att snart få höra nyheter! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkt att de kan vara en bra idee att ha lite klart inför första tiden om de e en en gång i timmen ätare så e de snabbt p enkelt, e no annars ja å sån att de som åker i frysen blir i frysen men kanske att man sen sku börja äta ditifrån :) den tycks göra samma sak denhär... De känns no ennu också på kvällana somom de snart sku kunna vara dags men sen går de över på natten, nu ha de börja kännas somom ja har en ballong oppstoppad mellan beben som nästan spricker när ja stiger opp :D e helatiden rädd att vattne ska gå när de känns så..

      Radera
    2. Du får följa me om de börjar droppa vatten just då du stiger upp. Så gick de för mej så ja fatta ju int att de va de när hon sen täppte till hålet med sitt huvu då ja var igång om dagarna. Verkar som den sjunkit bra så kan nog vara att ni hinner till den 8.9 ;)De mest störande e när de river och verker och sen när man bilar slutar de!!!

      Radera
    3. Får hålla koll på de :) de e ju bara svårt att veta, om vattne sku gå sku ja säkert tro att ja bara ha kisa på mej eller någo :D

      Radera