lördag 10 augusti 2013

Tropik

Har just varit och fixat lite i växthuset nu när det lät somatt jag inte behöver vara så försiktig mer, lyfte upp squashen så den nu hänger på takstolarna istället för att ligga på marken som den tidigare gjort, de var tydligen int så bra för den att ligga på marken eftersom en del av frukterna möglade bort och så tog den ju över hela växthuset, vet inte om den riktigt hör hemma i växthuset eftersom den blivit så stor men den ger fina frukter iallafall. Gurkorna har gett härtills bäst skörd, det finns nog nästan varge dag någon att plocka och idag fanns det 4, dom växer så otroligt snabbt. Tomaterna finns det massor av fina början av men dom har inte ennu heller hunnit mogna, hoppas på fina dagar nu så dom hinner bli klara, synd ifall dom inte skulle hinna när det finns så många. Örterna tyckte nog inte riktigt om dom små krukorna för dom torkade ganska snabbt, sen har som bara blivit där... Har funderat över folk som vill ha större växthus varför det egentligen behövs men nu när jag går in i mitt eget med bara 3 sorters plantor och nästan inte ryms in förstår jag... Dessutom har vi nu en bastu, går man in för att vattna skall man inte ha program efteråt och inte hinna duscha, det är nämligen nästan som en ånga där inne av all fukt och värme, har inte så stor koll på temperatur och så men såhär mitt på dagen försöker jag vädra lite då jag kommer ihåg. Sådär annars är jag överraskad över att det blivit såpass bra skörd som det blivit eftersom plantorna inte fått så jättemycket kärlek på sista tiden, kan komma ihåg att just de växthuset har ja inte varit till på 2 dagar. Men bra har allt ju klarat sej ändå. Förresten, visst e squashens blommor vackra?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar