fredag 30 augusti 2013

Rådgivning och lunch

Då var rådgivningsbesöket igen avklarat, hade inte så mycket att fråga om denhär gången, konstaterade bara att jag känner mej lugn och färdig för att ta emot bebben :) blodtrycket var lågt som vanligt, lite svullnad har jag fått men mycket lite enligt barnmorskan, i urinprovet fanns små mängder protein men barnmorskan trodde det var att det kommit lite flytning i provet eftersom blodtrycket och svullnaden är så bra och det inte annars heller visar andra symptom på nån förgiftning, magen var lika stor som förra gången och har nu sjunkit från högsta kurvan till medel men hon sa att det inte är någon fara så länge bebben annars verkar pigg och rör sej som vanligt och att det är svårt att få på pricken rätta mått i slutet eftersom bebben kanske putar med rumpan eller nånting som redan kan ge stora kast, dessutom har jag läkare och ultra igen om 1 1/2 vecka så ingenting att oroa sej över. Bebbens hjärtljud var bra och mitt hb mätte hon inte ens eftersom jag fortsatt med järntabletterna och det redan förra gången var över 120. Vi pratade till sist lite om att jag går mycket och väntar på att det skall börja hända nånting och känner mej lite otålig och hon gav tipset att planera nästa dag alltid som vanligt och inte tänka på att vi kanske är på sjukhuset då, bebben kommer när den själv tycker att den vill och jag kände mej faktist lite lättad efter samtalet och kom ut med inställningen att den kommer när den kommer och gick och köpte massor av gott för att ha lite fredagsmys ikväll. Självklart kommer jag inte bli av med tanken att det närsomhälst kan starta men ska försöka att inte stressa så mycket lver det. Till lunch blev det många bitar sishi i sällskap av nadjusen :) och nu skall jag nog ta och vila en stund. Just det! Ska inte glömma! Nu var bebben fixerad och så långt ner den bara kan sjunka före den är utanför och förklarade hur det känts där nere de senaste dagarna tyder på att livmoderhalsen förbereder sej och töjer lite av huvets tryck eller vad man ska seja.. Nåja, nu ska jag vila lite med nadjusen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar