måndag 19 augusti 2013

Take me to the candyshop

Har haft en städdag idag, eller iallafall försökt :p köksskåpen har iallafall fått en liten omgång och en liten sväng med damsugaren har jag lyckats med. Sen fastnade jag vid allt te... De fanns en hel del... Men desär me att köpa olika te sorter e bara så rolit! Nu har jag iallafall förbud att köpa te förens iallafall hälften är uppdrucket, sku ju kunna starta en te butik... Nåja... En del av vitrinskåpet blev iallafall ändrat från whiskey/snaps/konjaks glas förvaring till te förvaring, muminmuggarna fick nu också en fin plats och ett av köksskåpen fick lite mer ordning och reda. Blev faktist riktit mysigt och se ut med ett te skåp! Här ser ni också en av mina kärlekar, nämligen riihimäkis glasburkar (den lilla e iittala) försöker på loppisar se efter såna och egentligen har jag nu bestämt mej att det är dom medelstora och som har locket kvar som jag letar efter, har t.ex. Vetemjöl och kakao i dom. Det är mamma som lärt mej att riihimäkis glasburkar är fina, vet inte om så många andra förstår sej på dom, iallafall inte på denhär ön, hittade en på hockeyjippot på loppiset och jag frågade ju direkt vad hon vill ha för dendär fina riihimäki burken, denhär gamla syltburken undrade hon frågandes, int försto hon va som va så fint i den int :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar