fredag 23 augusti 2013

Periodare

När det gäller shopping är jag nog nån slags periodare. Min shoppingperiod är hösten, helt enkelt för att då finns det kläder i mina färger och i min stil i butikerna. Efter att en hel sommar gått och tittat på olika pastellfärgade små sommarkläder som inte alls faller mej i smaken är butikerna fulla av lite hippie och rock inspirerade kläder i varma eller bara mörkare färger. Därför är det nog hösten som är den årstiden då jag förnyar mitt klädskåp. Nu har jag ju fått flytta mina kläder till byråerna i sovrummet och en del av marcus klädskåp då mitt klädrum ska bli bebbens rum och konstigt nog har jag bättre ordning på mina kläder nu än nånsin förut, fast utrymmet är mycket mindre än förut, antar att man hela tiden lär sej mer om hur man sköter hemmet och håller ordning. Har iallagall fått en bra ordning lixom. Har också bestämt mej för att bara ha sånt i klädskåpet som jag faktist använder, resten ligger ännu i klädrummet huller om buller och borde packas ner i nån låda för att senare föras till loppis. Nu har jag iallafall fint alla klänningar och tunikor och hänga, alla toppar och långärmade som inte hålls vikta utan bara glider omkring eller annars bara är festligare på sin egen stång, alla långärmade tunna tröjor i sin hög och alla toppar i sin, en hög för byxor och många högar för tjockare tröjor, i byrån har jag en låda för halsdukar, mössor och vantar, en för leggins och strumpbyxor, en för pyamasar och myskläder, en för träningskläder och en för underkläder. Perfekt! Har märkt nu efter nån månad av ordning och reda på kläderna att dom också känns mycky renare och frechare då dom har en ordning och inte ligger ihopskrynklade, dessutom har jag massor att välja mellan den dagen magen är borta och jag kan använda hela skåpet nu när jag kan se vad som finns där :) idag kom dessutom sista delen av mitt ellos paket innehållande sköna vinterskor, en tunika med dragsked vid brösten så det är lätt att amma och en tröja jag sett på redan förra hösten men slog till först i år då den var nedsänkt i pris ganska rejält. Nu börjar jag iallafall ha så mycket fina kläder att jag nog är nöjd med mitt shoppande för i höst, bara dendär hösten nu skulle börja ens.. Har försökt mej på att klä mej höstigt och fint och när jag stiger ut från dörren märker jag att det är full sommar och hamnar byta till svalare... Snart är iallafall nordanvindarna här och magen borta och jag kan börja njuta av alla mina nya fynd :)

4 kommentarer:

  1. Det ser ju fint ut!

    SvaraRadera
  2. Försök hålla de sådär städit en längre tid :D men de e bra imellan att gå igenom sina kläder o lite städa opp i skåpe :) för ditt klädrum såg nog ut som en bomb sku ha slagi ner :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha :D ja ha ju int egentlign nvänt hela klädrumme på snart ett år ytan tagi klädena allti från "rena högen" i källarn vart klädena allti ha blivi efter att dom torka.. Men nu torkar vi byke i matsalen så nu e de pakko på att ta opp de direkt fån ställningen :) å ja ha faktist nu ren säkert en måna lyckats ha klädskåpe i dedär skicke så ja e rikit stolt :D

      Radera