tisdag 27 augusti 2013

Piff

Idag var det röntgen av bäckenet på schema, tog väl sådär 2 min.. Så de var inte mycket till program :p sen var jag till butiken en sväng men marcus hade handlat så bra igår till flera dagar framåt att det inte blev så mycket.. Var riktigt överraskad då han kom hem med matkassar fulla med sånt som jag faktist får ihop goda mater med, dessutom hade han som önskan att jag skulle laga maletköttcrepes vilket jag helt hade glömt bort att vi faktist nångång brukat laga och att det dessutom är riktigt gott :) nu menar ja int att han int sku klara av att handla me att ja va överraskad utan att det är ju svårt att handla för den som inte lagar mat, och eftersom det hör till mina uppgifter här hemma blir det ju automatiskt svårt för honom att handla så.. Var iallafall ennu en sväng till blombutiken och köpte lite höstblommor till trappan då man bara blir lässen av att se på domdär vissnade sommarblommorna, som dessutom säkert skulle vara fina ennu om jag bara skulle ha förstått att det faktist är sommar ennu och fortsätt vattna dom... Men men, nu har vi fina blommor som borde hålla nån minus grad tillome så kan igen komma hem och mötas av lite liv :) på hemvägen var jag dessutom och hälsade på på jobbet, det har bara inte blivit av på länge, troligen för semestrarnas skull då det endå bara varit inhoppare där och inga bekanta från personalen.. Nu var iallafall alla tillbax :) det var riktigt roligt att hälsa på, kände mej riktigt välkommen, både av personal som undrade om jag var påväg och föda och den delen av boende som har möjlighet att känna igen mej, fick frågan om jag snart tänker föda så jag kan komma tillbax på jobb igen och komma in på mornarna med "det där leendet", när man är borta från jobbet och sen kommer tillbax sådär märker man hur mycket det jobbet faktist ger än, skulle nog inte kunna jobba med annat än människor. Nåja, här är iallafall några bilder på höstblommorna, dom känns nog lite fel ennu eftersom det är full sommar ennu förutom kvällarna och mornarna som är lite svalare men nu borde det ju snart bli mer höstigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar