fredag 9 augusti 2013

Bebbens bb väska

Bebbens bb väska har redan länge stått färdigpackad, vet egentligen inte vad dom vill att man ska ha med men ska fråga närmare nästa rådgivning då rådgivningen f.o.m nu är med bb barnmorskorna. Har iallafall packat dedär bas grejerna som är bra att ha i en skötväska, blöjor, våtservetter, spytrasa, tutt, zinksalva och en omgång byteskläder, vet ju int exakt va man borde ha de lär man väl sej me tiden. ( dessutom har dom ju sakt att salvor och tutt är förbjudna på bb men har de med endå) sen packade jag med lite sockor och såndäna tunna vantar ifall det är en skrapare, ettpar mysdräkter eller pyamasar, en filt, ettpar kompisar och hemfarankläder, dehär me hemfarankläder känns jätte viktigt för mej, tyvärr vet man ju inte hurdant väder det är men de löser väl sej. Har iallafall valt ut mina favoriter nämligen den supersöta bodyn med luftballonger bebben fick av min syster, blivande famngumor och ettpar mjuka randiga byxor och nåndera av mössorna beroende av könet, sen ennu en varm nalledräkt och om det är riktigt kallt extra sockor. Ni ser också en liten skymt av skötväskan vi valde, valde en som både jag och marcus kan använda och den känns riktigt bra. Nån med tips om vad som kan vara bra att packa med eller har jag allt? Ska senare visa vad som finns i min väska.

6 kommentarer:

  1. Jag har inga blöjor eller salvor med till bb. Har en filt, en napp, 1 pyjamas, ett par sparkbyxor, en body, en tunn mössa, ett par sockor å en snuttefilt. Har typ bara kläder att åka hem i då det finns kläder å blöjor på bb. Sen till mig har jag bara ett ombyte kläder, toalettväska, vetekudde, några bindor (räknar med att få där), amningsinlägg (fick höra att det har dom inte på bb), ett block att skriva saker i, förlossnings önskemålspappret.
    Kommer senare att lägga ner nån läsk till mig å Robert å ev lite godis ;). Robert sku fixa sin egen väska sa han.
    Ska höra mera med bm på måndag när jag ska dit, vad jag ska ha med.

    /sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. okey, då ha vi nog förstått ganska lika :) vet ju att man får blöjor å sånt på bb men ville packa me några "bara för att" :P sen några egna kläder kändes mysit, vet ju int om dom vill tt man använder egna å hu mn då ska gör me tvätten å så men får vel si :) ikväll sk ja visa allt va ja h packa ner ti mej :P

      Radera
  2. Tror nog att jag tänker gå i deras pyjamas kläder, ifall att jag blöder mycket så e det inte mina byxor som blir förstörda ;)

    /Sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. sant :) sku man bara veta exkat hur de blir så man sku veta va man ska packa, fast somtur kan man ju skicka efter grejer :) tror no ja vill använda så mycky eget som möjlit så känns de mer hemma å bekvämt, fast de bara e typ 3 dagar man e där men tyckt de ren kändes länge att vara där en da, fast de va nu klart däför kanske å föratt ja måste bara ligga stilla för mej själv å hörd hu beebisana skrek å pappona som sprang i korridoren :) fast ja ha no packa åt mej på de vise å att hellre lite för mycky än att man sen saknar någo..

      Radera
    2. När vi var o bekanta oss till sjukhuset då sade de att man får gärna använda egna kläder men det rekommenderar dom inte eftersom dom kommer o bli smutsiga av allt som rinner ut av dig :). Så jag kom till det att är dom hur obekväma som helst de där sjukiskläderna ska jag nog använda dom. Har packat till mig själv då bara bekväma sockor o kläder jag ska ha på när jag går hem, fast lite extra blev det när man vet ju inte hurdant vädret är. Som tur bor vi så nära sjukhuset att Jani kan lätt komma efter något om det märks något som behövs.

      På vårt sjukhus sade dom också att man ska ta med mat till pappa med förlossningen räcker i evighet. Så vi har packat lite mat som är lätta o bara sätta vattnet till o det är färdigt om det behövs att äta något.

      Radera
    3. Okey :) kanske de e bäst att använda deras kläder då, fast mn får vel si hur mycky man sen blöder... Mat ti marcus ha ja int alls tänkt på.. Men de kan han nu vel också köra å hämta någo typ hamburgare om de sir ut att ta länge :)

      Radera