måndag 3 juni 2013

:)

Har egentligen ingen blogglust just nu men ska vel visa mej att jag är vid liv iallafall :) tänkte visa lite bilder från köpenhamn också. Sådär annars efter redan har jag i stort sätt bara vilat mina fötter som ennu också är sjuka efter allt gående där borta. Sen så har vi (eller marcus under min ledning) byggt en odlingsbänk utanför växthuset, målat terasstrappräcket, börjat med nya talet till lusthuset och varit 2 kvällar hos grannen där marcus hjälpt med byggandet av deras swimmingpool. Och sommar har det ju varit påriktigt nu! Skönt men svettigt och nu har min näsa också börjat rinna.. Idag skall vi på förberedelsekurs och sen och storhandla, var förra veckan duktig och storhandlade för en vecka och det bar ju verkligen ekonomiskt! Annars köper vi lite nu och lite då och det blir ganska dyrt, nu blev hela veckans mat 70€, jusst det kattmat var vi och köpte ettpar paket för den tog slut.. Så det där till då ennu... Nåjaa, nu lite köpenhamn bilder, vi besökte tivoli, zoo, carlsbergs ölbryggeri, strøget och så var vi på en kanalbåts utfärd/sightseeing. riktigt passligt med program och jag tror vi valde det viktigaste. Dagen då vi var på zoo ös regnade det men annars var det sådär passligt varmt och skönt, inte för varmt utan sådär passlit, att man varken frös eller svettades ihjäl. De var alltså en riktigt lyckad resa, om mina fötter och höften bara inte skulle ha tagit så emot eller att jag skulle ha varit klok och tagit med joggingskorna skulle det såklart varit bättre men vi hade en riktigt avkopplande resa endå, låg på kvällarna och tittade på dansk tv och badade badkar och hade det skönt, en kväll tog vi tilome hämtpizza till rummet och åt vår middag där :) för mej var nog zoo och speciellt isbjörnarna den största favoriten, har vel ett litet barn innom mej på flera olika sätt, måste iallafall köpa en liten isbjörns mjukis "åt bebben" :p sen var nog carlsbergs en fin severdhet, blev ju ingen ölsmakning för mej så marcus fick mina ölbiljetter som kom med i inträdet och fick smaka på flera olika sorter men för mej var nog endå dom fina byggnaderna där det bästa, jättefina tegelhus med en massa detaljer. Båtturen längs med kanalerna var också en höjdpunkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar