måndag 17 juni 2013

Långvägagäster

På lördag fick vi lite gäster jessi och daniel kom nämligen på besök, på lördag gick vi lite i stan fast nästan allt var ju stängt, typiskt mariehamn, sen for vi iallafall och handlade mat och hem och laga paella för första gången. Gott med paella men den blev aaaldeles för saltig, nu vet vi till nästa gång.. Dessutom är ju skaldjur kanske ingenting för karana men dom åt och var nöjda :p men absolut nånting jag vill göra fler gånger! Med lite mindre salt då :p sen satt vi hela kvällen i lusthuset och pratade livets allvar och marcus och daniel utvecklade nya sätt att kasta pil på "pil med twist" eller va de nu kallades :p provade på lite alkoholfritt vittvin som inte smakar vittvin men var riktigt okey endå och vanligt vin för dom alkoholdrickande. Där satt vi iallafall till ca. 1 på natten och sen var vi trötta. På söndag tog vi en liten eckerö sightseeing och sen hem igen och laga mat, denhär gången fick pojkana grilla i regnet medan vi sötare mer smältnara kokade nypotatis och lagade plättsmet. Efter grillandet sken solen igen så då stekte vi muurikkaplättar, mums! Varför är muurikkaplättarna så mycket godare än vanliga?? Nu blev det lite tv tittande på kvällen och lite tidigare i säng :) idag åkte dom iväg men före det hann vi gå till bromarks butiken som var stängd på lördag då vi tänkte gå dit, försökte som vanligt blunda så länge som möjligt i butiken så jag inte skulle komma hem med för mycket och lyckades bra! Sen sa vi hej då och jag for till frissan och klippte topparna, sen blev det lunch för mej själv och lite småschopping åt bebben (jag som inte skulle köpa nånting till) dessutom köpte jag ettpar nya croks ballerinan eftersom dom är så mjuka och bekväma för mina gravid fötter. Så var det dags för förlossningsföberedelse så marcus kom och hämtade mej från stan, han stannade bilen ca. 15 meter framför mej och jag funderade lite över varför han inte körde ända fram, sen började jag gå mot bilen och så ringde han, sen märkte han att det var jag och jag fick kommentaren "ja känd ju int igen dej du såg så tjock ut", sku ja int känna honom bättre eller kunna ta saker lite lättare sku han nog fått gå själv på förlossningsförberedelse men vi skrattade bort det istället och han fick förklara sej att det var magen, och då tycker jag han kan skylla sej själv som förvarar sitt barn inne i mej! :p nåja de va iallafall dom dagarna i korthet som jag inte synnats här :) här kommer ennu några bilder, har blivit så dålig på att komma ihåg att ta bilder så dehär e dom enda bilderna från helgen.. Just det! Ska senare (kanske imorgon) visa hur fin present vi fick av jessi och daniel! Den kommer att vara till stooor nytta för oss mygghatare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar