måndag 10 juni 2013

Igår

Igår hade vi en riktigt bra dag tillsammans med marcus, har märkt att såndäna saker som egntligen skall vara lite jobbiga är dom som blir den tiden jag njuter av mäst när jag är med marcus, längtar inte alls efter några fina romantiska middagar utan just dehär att vara ute och göra saker är det bästa, som att gå ut på en liten promenad eller till skogen och plocka svamp , denhär gången blev det att köra ved, vi sov tills vi vaknade, åt frukost i lugn och ro, åkte iväg till famo och fafa efter pickupen och sen körde vi ved hela dagen, var hemma tillbax först nästan klo. 12 på kvällen. Veden var sån som fafa och marcus fällt förut och fafa har tidigare kört några lass av den men nu försökte vi få bort all ved, blev 5 proppfulla lass och nu finns det kvar grovare kvistar som ennu skall tas tillvara. Hade alltså en mysig dag, jag iallafall, nu var det ju marcus som lastade på och av all ved och jag var mer som sällskapsdam och saftflaskhållare, kände mej nog lite onödig men marcus menade att han uppskattar det att jag är med och hpller sällskap istället föratt ligga hemma och typ titta på tv och han vet ju att jag inte får göra så mycket såndänt tungt och att jag nog annars hade hjälpt och han vill ju såklart också att både jag och bebben mår bra, men tror att marcus också hade en helt bra dag, idag har vi bara tagit det lugnt hela dagen, eller marcus har sovit hela dagen, påriktigt sovit, men han kände sej lite sjuk direkt då han vaknade så han fick sova :) imorgon är det förberedelsekurs igen som gäller, smärtlindring och komplikationer förstod jag att skulle tas upp. Konstigt dehär, är ledig varge dag men ändå är dagarna fullspäckade med program.. Nåja, får ju endå ta allt i min egna långsamma takt så :) har annars märkt att nu börjar magen vara riktigt ivägen redan, märkte det igår då jag behövde kissa och fick göra det bakom ett träd, det var inte det lättaste att både först komma ner i "den rätta ställningen" och sen ennu komma upp :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar