torsdag 13 juni 2013

Dit for den dagen

Puff bara så var dagen förbi, efter det förra inlägget åt jag lite och sen sov jag på soffan till klo. 16, trodde ju att det var fint väder när det sken så fint genom gardinen men nej, tittar ut och det ösregnar och blåser hårt... Nåja, vaknade med ungefär samma onödiga känsla, har idag känt mej lite som ett växthus, sitter bara här och hjälper nånting att växa i mej, nån annan större uppgift har jag inte riktit, är vel kanske för van att jobba, fast skulle aldrig kunna jobba med nånting meningslöst heller, behöver vel lite dedär att ha en mening för andra. Nu när jag bara är hemma gör jag det som jag gör för mej själv, inte föratt nån annan skall ha det bra, för att jag själv ska ha det bra. Nåja blev faktist på lite bättre humör när jag räknade igenom hur mycket av dom riktigt små kläderna vi har och vad som behövs ( har helt glömt vad där allt finns i skåpet) konstatera att nåt par byxor behövs ennu av basgrejerna och yllesockor iallafall ettpar till när den nu så i drömmen var sur på att jag inte skaffat yllesockor. Dessutom tog jag redan undan nu vilka kläder bebben skall få med till BB, vet inte helt vad man ska ha med men packade ca. 3 omgångar kläder + 2 pyamasar och en lite varmare dräkt till hemfärden ifall det är kallt. Sen sånt smått som strumpor, mössa, krämer, filt och en kanin. Får säkert på måndag då det är sista delen av förberedelsen veta mer om vad man ska ha med. Mina egna grejer packar jag nog först senare, det är ju sånt jag ennu kan behöva och dessutom skall man vel ha nånting att göra när man börjar fundera på att åka iväg också :)
Vet inte om det är tidigt att tänka på sånhänt redan men sommarn går ju alltid så fort.. Sen har jag börjat fundera att om bebben redan nu är så stor så tänk om den redan i augusti tycker att den är klar och vill ut. Hur säkra är egentligen beräkningarna? När dom helatiden sakt att den är så stor och mina magmått också ligger på någon cm över medel.. Hmm.. Har en känsla av att bebben kanske inte har tålamod enda till 10.9 men man vet ju aldrig, kanske jag sen står där 2 veckor över tiden och ber bebben komma ut nu fooort.

2 kommentarer:

  1. Arbetskompisen berätta att hon hade nån dag, när hon var gravid, sådan dag hon inte orka göra något, så hon tog video när babyn rörde på sig i magen. Jag testa det också så fick ganska bra video till minne hur den faktiskt håller på när den ordentligt börjar. Det kan vara skojigt o se den sen efter en tid. :) så kanske där är något o göra då du inte orkar stiga upp. :)

    SvaraRadera