fredag 7 juni 2013

Idag

Idag har det varit en riktigt rolig dag, åkte iväg med grannarna på skolavslutningar (som blev en aning dramatiska för idag har det varit varmt och skönt) först var det högstadieavslutning i jomala kyrka varifrån jag måste gå ut mitt i rektorns tal, satt och fundera, gå ut och störa folk med mitt klamppande eller störa folk med att svimma där på kyrkbänken, beslöt mej för det första alternativet låg en stund på bänken på kyrkogården, drack lite och överlevde utan svimmning, sen var det lågstadieavslutning var först en av grannflickorna svimmade mitt i sånguppträdande och bara ettpar minuter efter det svimmade en pojke (som inte riktigt kryade till efter att ha slagit huvet så han fick åka in till akuten när han sen ennu började krampa), tyckte redan från början att det såg farligt ut eftersom dom ställt upp barnen i 3 nivåer, golv, bänk och sista raden på en högre pall. Och dom som svimmade stod ju självklart högst upp.. Nåå, avslutningen fortsatte iallafall sittandes på inga fler kom ner från pallarna och det var riktigt roligt att se hur vårfester går till här, ganska lika som man kommer ihåg sina egna :) sen blev det mat på kärringsund och sen hem. Tog en liten tupplur, njöt en stund ute och nu skall vi iväg till bodegan på glass för mej och öl för marcus. Här får ni en bild på dagens outfit idag som jag faktist inte varit hela dagen i pyamas eller smitsiga gårdskläder, klänningen köpte jag redan tidigt i graviditeten men tyckte då den var enorm och önskade jag skulle ha köpt en storlek mindre, ennu före köpenhamnresan svor jag över att den var så stor och pösig vid magen men visp så sitter den bra :) ser inte så glad ut på bildena men blev lite snabbilder på morgonen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar