tisdag 11 juni 2013

V.28

Då går vi in i vecka 28 idag då, alltså sista trimesten av graviditeten. Känns nästan lite som ett mål är nått igen, nu är ju nästa "trimestbyte" faktist förlossningen. Tycker denhär andra trimesten varit ganska lång, kanske för att jag endå mått ganska bra, illamåendet försvann och jag har varit pigg, hela fösta trimesten gick snabbt, kanske föratt första månaden försvinner då man inte ennu kan veta om man är gravid men sen gick den också i ett såndänt överlevnads stadie bara, att "klara denhär dagen nu utan att spy" eller "orka dagen till slut nu bara så får jag sova" och också en osäkerhet där då man visste att missfall är vanliga denhär tiden, andra trimesten har varit mer lugn och jämn bara lixom, som den enligt böckerna också skall vara, nu i slutet har jag dessutom kunnat börja njuta av graviditeten också, kanske föratt jag inte känner samma press mera, lunkar omkring här hemma bara i min egen takt och bestämmer själv vad jag gör och inte gör, dessutom har ju magen blivit riktigt stor också så kan bara ligga och titta och känna på den när bebben härjar där inne :) nu får jag bara vänta och se hur denhär slutspurten blir, enligt vad det står överallt är den också tyngre och man är tröttare men mer pågrund av den stora magen, får se hur det blir :) hoppas iallfall på en såndän passligt fin somnar nu så jag både kan ligga ute i solen och på stranden men endå inte förgås av värmen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar