fredag 28 juni 2013

planer

Nu har vi äntligen bestämt oss hur det blir med våra föräldraledigheter, skönt! Jag kommer alltså gå på mammaledigt 6.8, när bebben kommer blir marcus ledig i 3 veckor, när mammaledigheten tar slut fortsätter jag med föräldraledigheten tills 17.6 tror jag det var, efter det blir marcus på pappaledigt 6 veckor till och jag tar ut först årets semester som blev sparat p.g.a. sjukledigheten som är 28 semesterdagar efter det forträtter jag på nästa års semester som också är 28 dagar men sparar 2 veckor till vintersemester så i slutet av sommaren blir jag på vårdledigt och enligt planen tänker jag vara vårdledig till årsskiftet, sen ska bebben få börja vara på dagis iallafall nån dag i veckan, sku gärna då börja jobba 50% men får se, full vårdledighetsersättning är lite på 300€ i mån, de lever man inte länge på, så får se hur det lönar sej att göra sen. Men nu har vi en plan enda till årskifter 2014-2015 och det känns ju ganska bra, det betyder också att bebben får vara hemma tills den är 1år och 4mån ungefär och det tycker jag är passligt. många tycker ju att man skall vara hemma så länge som möjligt med sitt barn och jag vill också försöka att hon eller han inte skall behöva vara långa och många dagar i veckan på dagis men jag vill också att mitt barn från tidig ålder skall lära sej att umgås och leka med barn i sin egna ålder, tror att det då har en större chans att bli en social, självsäker, trygg och självständig liten människa och dehär e såna egenskaper ja självklart vill ge min lilla prins eller prinsessa dom bästa förutsättningarna för att få.

Ser faktist fram emot att bli en hemmamamma en tid framöver :) Sen hoppas jag på att inte behöva arbeta sådär jättelänge fören jag igen får bli hemmamamma en tid :) Har förut tänkt att 3 barn låter passligt sen sa jag ju i början av graviditeten att dehär med att vara gravid inte passar mej och att det nog blir bara ett barn, nu när det närmar sej slutet har min inställning ändrats nu kan jag nog tänka mej tilomed 4 barn :P men får vel se vad naturen och vi vill sen, när vi känner oss nöjda :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar