onsdag 12 juni 2013

Rådgivning

Idag var det rådgivningsdag igen. Allt var bara bra :) hon pratade lite om hur jag känner över förlossningen och om jag har några speciella rädslor och fick också fylla i ett slags test, de visade sej att jag var ganska normal :p sen gjorde hon dom vanliga undersökningarna hb hade sjunkit lite så ska köpa någo järntabletter från apoteket, blodtrycket var idag lite högre och de e ju bara bra för mej idag va de 110/70, livmodern är 29cm alltså lite över medel föstod jag, och bebbens puls ligger på 150 så har jag alltsomallt gott upp 5 kg, försökte fråga om det är ungefär normalt och då sa hon att har man från förut lite extra är det riktigt bra, så antar att det är normalt då. Sådär annars gissar hon på en stor flicka, hon trodde att den nog bra kan bli över 4kg, och jag var ju själv 4150g så det är vel inte omöjligt.. Hon kände också redan nu bra hur bebben ligger, fint oppockner vänd åt höger somom han eller hon skulle vara i startgroparna redan och så låg den då jag senast var hos läkarn och han såg på ultra också, så vi får hoppas att den är duktig och hålls i den ställningen :) så visade hon var rumpan ligger nu och var fötterna finns och sånt och den är ju jättestor redan nu! Inte visste jag att den så stor var! Rumpan var ju bara lite nedanför revbenen och huvet lite nedanför naveln och sen fötterna ut mot sidan, fast å andra sidan är vel sista tiden mer till för finslipningen av lungor och sånt och att lägga på fett på kroppen, har förstått att dom är ganska långa redan? Fast dedär e vel lite olika, kanske vi får en såndän en meter lång beebis :D så fick jag svaren från sockerbelastningen också och mina värden låg ordentligt under riskvärdena så det är ju skönt. Nu är det bara att vänta då, nu börjar dom täta lite på besöken så nästa gång blir redan om 3 veckor :)

3 kommentarer:

  1. Bra att allt var bra i rådgivningen. Hoppas jag får någo tips i rådgivningen nästa gång av vilken storlek babyn möjligen är när den födds o när de inte har härtills sagt något.

    Jag har lite börjat o fundera på storleken o eftersom främmande människor ser förvånade ut när jag säger när beräknade tiden är. De tycker att jag har så stor mage. Jag har nästa rådgivningen först efter midsommaren, så får ännnu vänta en tid att få veta vart jag far enligt måtten.

    Det känns igen att det var så stort mellanrum med de här rådgivningsgångerna, för nu börjar man ha allt möjligt på tankerna som man kunde tala där med samma. Förra gången var ännu det där läkarbesöket som jag blev helt bortblandat om allt var bra eller inte. Nå kanske efter nästa besöket blir det lite oftare redan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo de e ju no kiva att veta lite hur stor de blir, fast på dendär sista ultran sejer dom vel sen mer exakt va dom tror :) ja ha själv å fått höra att när har du beräknat då att du har int så långa veckor kvar, så när man sejer att de e i september blir dom helt chockade :D dom borde ju no bli tätare besöken snart, å man börjar ha ganska mycky frågor å så de behövs no!

      Radera
    2. Här hörs det inte mera någon ultra om de inte behöver kolla något. Så de far då bara med det var de säger i rådgivningen då. Jag brukar alltid glömma mina frågor när det är så stora mellanrum alltid. Borde kanske ta o skriva upp sakerna då man kommer ihåg dom ännu, men har aldrig penna o papper nära då det blir något. :D

      Radera