torsdag 23 maj 2013

Dehär med att vara sjukskriven

Har gått och funderat på vad som egentligen är okey att göra när man är sjukskriven. Vill ju egentligen inte stiga ut från dörren för när man är sjukskriven är man ju sjuk och kan inte göra nånting, på samma gång inser jag att jag måste ju ändå hålla igång så gott jag kan, annars blir det en tung sommar och inte tala om förlossning. Har endå lite skuldkänslor när jag går ut, speciellt om jag går för att göra nånting fysiskt som när jag var till simhallen, nu är ju vattenlöpning kanske det bästa för mej just nu eftersom det inte borde ta på några leder och så och tog det lugnt men på en såhär liten ö finns det många som är mer intresserade av ens liv än man själv och då har man fort varit på nån slags killer träning. Igår var vi med marcus dessutom på en liten kvällspromenad men fast vi bara gick sakta kanske 1,5-2km hade jag sammandragningar under hela promenaden och fick sätta ner mej emellan för det tog så ont. Sen dehär med att åka ut och resa och vara sjukskriven låter ju lite tokigt, men tror faktist att jag kan ta det lugnare där, behöver varken städa eller nånting där på några dagar och marcus vet att vi får ta det i magens takt och det har han nog inget emot eftersom han annars också hatar att stressa, så det blir nog mer som en rehabiliteringsvecka :p va tycker ni? Va får man och va får man int då man e sjukskriven?

2 kommentarer:

  1. De beror helt på varför du e sjukskriven, de gäller i alla fall! e du sjukskriven för flunssa o feber kanske du int ska visa dej så mycke bland folk, men nu e du int sjuk så bra kan du visa dej utanför dörren :)
    När ja ha vari sjukskriven för min rygg har läkaren strängt sagt att på soffan ligger du int, ut o gå så mycke ryggen håller! ett exempel på att int "få" vara hemma när man e sjukledi :D sen tex om man har depression så ska man ju göra sånt som man tycker om för att komma ur depressionen..
    Dina arbetskamrater vet säkert varför du e sjukskriven från jobbet o de förstår de, dom andra ska du skita i! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant :) får vel bara tänka så, kan ju itn låsa in mej för hela sommarn för sjukskrivningens skull :D då lär ja bli årdentlit sjuk!

      Radera