måndag 6 juli 2015

en vecka sen sist!

Oijdå, över en vecka sen ja blogga sist men har varken haft ork eller tid, förra veckan började med lekträff med en "nybekant" familj, roligt att se hur fint charlie lärt sej att umgås med andra barn.

Sen blev det rådgivning och jag pratade lite om hur jag kännt mej senaste veckan, som att kroppen snart faller ihop typ, foglossningen och ryggen är väl det värsta och hon tyckte att det nog lät somatt det var dags för mej att träffa doktorn och få en sjukskrivning och det hade jag faktist inget emot, visst sku jag säkert ha klarat av att jobba ennu och bara vara borta dom dagarna som är som värst men det blir krongligt för arbetsplatsen och stressigt för mej, dessutom har det senaste veckan kännts att arbetskompisarna får dra en stor del av mitt lass också, och så ska det inte vara, så det var nog bäst såhär.

Så kom ju värmen också, det var nog riktigt sista droppen, den har slagit ut mej helt, så trött man kan bli av lite värme, föttena och benen känns ömma av svullnad och illamående kommer igen. Så jag hurrar över att det är svalare idag och att det lovats så till resten av veckan!

Pappa och filip bestämde sej också att ta ett extempore besök till oss och var här på fredag kväll och åkte igen idag, charlie har varit så nöjd över att ha "mofa" och "siilip" här och leka :)



Charlie är en riktig utepojke, han sku gärna vara ute hela tiden oberoende om det är kallt eller varmt.På lördag var vi här till "vår" strand, som vanligt fick vi ha stranden för oss själva och charlie tyvker så om att gräva i sanden och plaska i strandvattnet.

älä tule paha kakku tule hyvä kakku!

mycket smickrande! Att komma till och från stranden var inget nöje för mej precis, det är ju bara högst en km dit men det är mycket för en höggravid höft och ryggsjuk typ i +30 grader och vindstilla, Charlie däremot sku gå själv och gick både dit och tillbax fast vi hade kärran med, jag konstaterade först att han är så duktig som går fast han får ta 3 steg när vi tar ett men marcus konstaterade ganska snabbt hördu du tar nog 3 steg när han tar ett... så jaa, sådär jättesmidigt går det inte framåt här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar