onsdag 29 juli 2015

hemmakläder

Då är man där igen, snart är det dags att "byta klädskåp" igen, alltså från gravidkläder till vanliga, kommer ihåg att jag förra gången var ganska förvirrad över hur en mamma "skall" vara klädd och vad det riktigt sku behöva finnas i mitt klädskåp. Denhär gången har jag lite mer koll på vad det är jag vill ha där nämligen bekväma men snygga hemmakläder som man fast kan fara till butiken med eller ta emot gäster med utan att känna sej alltför förfallen. Jag är sån som aldrig sku få för mej att ta på mej hårda jeans t.ex. om jag inte är påväg nånstans, favoriten är triko, det som nu oftast inte är sådär jättesnyggt!

Idag kom hm:s höstkatalog och som vanligt är det just höstkatalogena som tillkallar mej så då brukar jag passa på att köpa,  det är också dom kläderna som blir domdär favoriterna som används mycket. Denhär gången blev det en riktigt stor beställning men jag är riktigt nöjd med vad jag valde och tycker att jag kan få unna mej lite frecha nya kläder till hösten då magen är borta! :)

Tänkte visa vad som är påväg hem, nu är byxorna/legginsen lite dubbelt men la upp så det blir som outfits, alltså tröjan ovanför med hur jag tycker byxorna passar till, sen blev det ju bara svartvitt så det passar ju självklart att matcha lite olika.

1.                                      2.

1. Mönster tycker jag om och denhär har knappar så den blir nog bekväm att amma i, byxorna tyckte jag först när dom började dyka upp i butikerna att nej ska domdär 90-tals trumpetbuxorna komma tillbax men nu har jag börjat mjukna för dom.
2. helt bas t-skjorta i lite oversize som passar bra med allt, leggons med superhäftigt mönster som jag hoppas är av såpass tjockt tyg att man kan ha sådär med en tröja som går just över rumpan.

                                                       3.                                                4.
3. tröjan kommer nog bli en amningsfavorit, enkel, snygg och ser bekväm ut. Byxorna samma som tidigare.
4. Topp i tufft mönster, byxorna samma som tidigare.

5.                                           6.
5. Skön baströja, det fanns mycket v-ringat i höstens kollektion, nånting jag tycker om. Byxor samma som tidigare.
6. Lång mörk blå/grå t-skjorta och legginsen från tidigare, såhär trivs jag hemma, mjukt skönt och avslappnat nästan som att ha pyamas.

7.

7. lång finstickad tröja i tufft mönster och vanliga svarta leggins till det. En legginsgenomgång ska göras i mitt skåp då typ alla har hål nånstans så passade på att beställa 2 par nya.

Byxor är ju lite svårt att köpa nu, å andra sidan har jag nog basen i dom flesta storlekar efter allt upp och nerande med vikten men nu har jag iallafall nånting att ha på mej direkt. Målet skulle vara nu sen att gå igenom klädskåpet så det är ett fungerande skåp med sånt jag använder, just nu är 80% sånt som används en gång i året, sånt som förut användes mer då man oftare var ut och festa och så, känns ju lite onödigt att ha 15st partyklänningar när man är ute 1-2 gånger i året! Det som används helt ärligt är typ pyamaslådan och den bara dagtid om jag då såklart inte är utanför skeppsvik, så jag ser fram emot att ta tag i dehär med att ha ens lite mer representabla kläder! Hur går ni andra klädda hemma? Är jag den enda som fastnat i pyamaslådan?


2 kommentarer:

  1. Ja vågar nog int gissa på vilken storlek ja ska ha i höst så de blir nog att använda gamla lumpor bara om dom går på :D ja hitta int någå i katalogen men du har nog hitta allt möjligt kiva :P hemma har ja nog bara hemmakläder, mjukisbyxor/leggins, topp o huppare, ska ja si folk byter ja nog ti någå lite anständigare :P o pjamas kan ja int gå i hela dagen, ja måst byta bort den x)

    SvaraRadera
    Svar
    1. de e ju int så lätt att veta storlek nää :P men ja to va ja nu ha bruka ha tidigare å när de e sånhäna lösare töjbara kläder e de ju int så precis på storleken :)

      Radera