måndag 13 juli 2015

lite trädgård

Idag har charlie sin nästsista dagisdag före sommarlov och på torsdag blir jag mammaledig sådär påriktigt. Huij vad tiden går! Exakt en månad idag tills jag ligger där i uppvaket och förmodligen när somhälst får ner marcus med den lilla lillasystern eller lillabrodern om jag inte redan fått och har en liten som smuttar tisu brevid mej. :)

Idag passade jag på att åka och handla direkt efter dagislämning, förresten har vi nu fått godkänt att Charlie får fortsätta på halvtid i höst vilket känns jättebra, i ett skede hade jag ren lite dåligt samvete över det hela men på fredag frågade jag vad charlie vill göra och fick som svar, pompis leeka (alltså leka med kompis) och idag när han ennu var lite nyvaken och jag sa att vi ska stiga upp och åka till dagis viskade han hest jippii. Så dagis är ju verkligen en plats han vill till och kompisarna är redan nu så viktiga för honom. :)

Väl i stan passade jag på att förnya lite sommarblommor till trappan var dom gamla börjat se ganska färdiga ut och det blev riktigt fint nu igen. Dom plockade fram så otroligt fina liljor i blombutiken att dom nästan kom med hem men dom fick endå stanna där i butiken, dom skulle nog ha passat perfekt tillsammans med mina gula liljor i perennen!

Kaninerna följde med från sverige, egentligen är jag inte så mycket för sånhäna djurstatyer i trädgården men denhär passade ju faktist riktigt bra här och välkomnar fint. Tror att det att jag är emot såna i trädgården mer har att göra med att jag är rädd att det tislut ska sitta nån liten ekorre eller tomte i varge buske. :)

I krukan kom ett leijongap, en nejlika och nånting som hett typ flygande slantar eller nånting åt det hållet. Leijongapet lyckades jag mosa med matkassen så att 2 stora fina blom "stångar" brast men som tur finns där ennu några i knopp som säkert snart blommar :)

Hängpelargonerna trivs riktigt bra där i halvsolen på trappan, mycky knoppar har dom.

Marcus nattljus funderar vi lite över, dom blommar ju nämligen dag som natt och ser inte ut som han minns dom från barndomen, dom doftar iallafall starkt och har stora fina blommor.

Johannirosorna blommade ut lika fort som dom började blomma och nu har domhär rosorna börjat blomma.

"Blåklocksbollarna" är stora och fina! :)

Nu en liten tupplur före charlie skall hämtas från dagis! Imorgon skall vi till famo efter dagis och på onsdag får vi kvällsgäster, på torsdag har jag och charlie bjudit hit mammagruppen och leka och över veckoslutet får vi troligen också gäster och i början på veckan kommer mamma. Och jag som skulle skura huset från golv till tak före babyn kommer, lär bli före nästa baby kommer! Roligt med mycky program inplanerat iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar