måndag 13 juli 2015

vill ha!

Idag kom jag på nånting jag önskar, det finns faktist ganska sällan nuförtiden jag kommer på nånting sånhänt prylaktigt jag vill ha, det mästa är sånt som jag behöver eller som jag vill ha åt Charlie eller babysen eller som är så stort att det kräver en längre tid att planera och fixa. Annars vill jag gärna bli av med så mycket som möjligt, drömmen sku vara att få garage upprätt och bortsålt och kastat allt onödigt som endå aldrig kommer komma till användning. 

Iallafall, en cykelvagn sku vara drömmen, satt och funderade över hur jag ska komma igång med träningen igen efter graviditeten, har ju inte gjort nånting nu på hela året typ, får sån svindel och illamående av att anstränga mej att det bara inte går, likadant var det under charlies graviditet. Jag kom iallafall ihåg att cykla är ju roligt, att förena nytta med nöje och åka på utflykter som man snabbt samlar ihop en hel del kilometrar på, konditionen höjs, svetten rinner och musklerna blir sjuka. Problemet är ju bara att ska vi ha som tidigare att man har barnet i sits på pakethållaren blir det ju ganska begränsat, då måste vi alltid vara hela familjen, med en cykelkärra sku vi iallafall komma iväg bara jag och barnen också om inte marcus råkar ha passligt. 

Nån som har erfarenhet av såna? Går det bra med en billig modell eller lönar det sej att si på dom lite dyrare? Ett hur gammalt barn kan sitta där bak? Lite sånt funderar jag över. Kanske det sku vara att önska sej en sån iår till julklapp eller födelsedag eller bådeock :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar