tisdag 14 juli 2015

bubblan

Känner att jag börjar gå in i dendär föda barn bubblan, det måste ju vara nån hormonnivå som stiger mot slutet av graviditeten! Minnet blir ännu sämre än förut, känslorna är ennu mer på ytan, man går mer in i sej själv och sina tankar, trivs hemma mer än annars (förutom domdär dagarna det känns att man inte sett en människa på 2 år och bara måste komma ut bland folk), allt går lixom lite långsammare och man tar in saker från omgivningen som annars kanske inte tas upp, märker också att jag blir väldigt dålig på att ta andra i beakt, ser lixom inte utanför bubblan på någo vis.

De att charlie nu domhär 2 veckorna varit 2 dagar i veckan på dagis har nog gjort gått åt mej, jag har fått dendär helt egna tiden som jag faktist försökt att vila och ta det lugnt på och tänka igenom allt och på så vis blivit mer färdig att ta emot denhär lilla krabaten som jag också känner att jag kommit närmare då vi fått lite egen tid att bekanta oss. När det är liv runt varken hinner man eller kommer ihåg att stanna upp och känna efter hur babyn ligger och sparkar, åt vilket håll fötterna pekar och var rumpan sticker ut. Är så nyfiken nu att veta om det är en prins eller prinsessa, har igen börjat föreställa mej att det är en liten prinsessa men det kan ju ingen veta och båda är precis lika välkomna!

Nu skall jag snart hämta Charlie från dagis, tanterna frågade på morgonen om han int kan stanna lite längre så han hinner äta mellanmål, hans favoritmål, mellamåål sejer han och kommer springandes om han hör att det är dags för mellanmål :) favoriterna i mellanmålsväg just nu är nog joghurt, smörgås, melon (både vatten och honung), jordgubbar och jaaa är vi riktigt snälla så plättar, vofflor eller pannkaka.

Oij vad jag nu längtar efter att få mysa med en liten liten aldeles egen baby <3 och att se storabror med sitt lilla syskon! Snart har jag 2 beebisar att snusa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar