tisdag 9 december 2014

Vilken dag

Oij oij oij, vilken dag det varit... En sån dag så man hoppas att morgondagen är bättre. Vi vaknade trötta och gnälliga klo.7 , både jag och Charlie, dagssömnen somnade herrn redan klo. 9 och efter det var det väl bra humör i en timme eller två, vi åkte till stan för att handla och göra ärenden men i butikskärran sku ju herrn int sitta, blev lite förvånad första gågen han klättra ur "bilen" och det plötsligt stod någon liten person brevi mej vid korvhyllan och räckte ett paket pulled pork till mej, så trött var jag redan då att det inte ens först klickade att han tagit sej ut från butiksvagnen, när han väl kommit på att man kan komma ut sku han ju int vara där, vi gjorde ett försök med att han gick brevi men det slutade bara med att han sprang iväg och när jag sedan förbjödhonom lå han platt på golvet och ropade mamamammaaaa sådär att förstååår du int!? Väl i kassan sprang han iväg till lekrummet och stängde dörren efter sej, min tanke var att nå där hålls han ju säkert bra då medan jag packar kassarna, tog en titt emellan och då klättrade han på rutchbanan, allra högst upp och vinglade på... hela hemvägen och enda tills han somnade var det gnäll.. Hohho! De e såhäna dagar de sku vara skönt me lite släkt i närheten, så sku man kunna ringa och seja att nu frågar Charlie efter mommo eller famo ;) Nåja, de fanns ju nog nån orsak men när de int blir till ord ennu.

Nu ska jag försöka orka sy bort sybeställningar, har en hög på 3 st. grejer  jag borde få sytt och "levererat" sen tänker jag bara sopa bort middagen under bordet ifrån och slänga mej raklång under täcket på soffan! resten av veckan ska jag försöka få huset storstädat och sen på fredag när det glänser ska det göras pepparkaksdeg och på lördag efter simning och julmarknad blir det pepparkaksbak hela familjen tillsammans :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar