lördag 6 december 2014

döööd

Dagens marknadande över, hohho, roligt var det men trött är jag. Egentligenborde jag baka både saffransbullar och semlor till imorgon men jag orkar bara int.. Igen energi i kroppen så blir hellre en stund på soffan och far sen i säng, får väl sälja imorgon vad jag har för rester kvar då.

Hur gick det då? ca.160€ + en handblåst glasring fick jag ihopskramlat, saffransknutarna gick som smör, på andra plats blev muffins, semlor och kanelknutar. Julgodis gick inte alls, vilket jag var lite förvånad över. Till imorgon kommer jag sänka prisen lite så jag hoppligtvis blir av med det mästa.


Imorgon kommer det inte vara lika trångt, men så ska det ju vara.

Charlie agerade charmtroll och lyckades charma till sej både pepparkakor och chokladkex av dom andra försäljarna. Såå duktig trots den tidiga väckningen, satt och skratta och busa i sin kärra medan vi byggde upp tältet och ställde fram allt, vid lunch åkte charlie och marcus hem för att äta och kom sen och hämta oss igen.


Tomtemor och tomtenisse. Först var vi lite besvikna över platsen för tältet men det visade sej varaen riktigt bra plats.

Roudarn marcus var också med. Men som roudare ska man inte se glad ut mot kameran, tydligen :P

När vi kom hemblev det stekt strömming och potatismos, famo fixa fisken och jag moset så fast vi båda var ganska trötta gick de ju bra och gott var det! :) 

Nu skall jag skriva ny prislista och kanske ta en smörgås. Gonatt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar