fredag 5 december 2014

Idag då?

Snart tröttnar ni nog på mina förberedelseinlägg men snart är det också slut på dom, imorgon är den första av dagarna D.

Idag har jag nog fått känna mej som en lite frånvarande mamma, endå har charlie faktist varit jätte duktig. På morgonen började vi med att blanda ihop en saffransdeg som sen fick stå och jäsa tills Charlie sov dagssömn, bakade ut den och gjorde en snabbtsädning, hann med riktigt mycket men sen var jag slut och när jag just sku sätta ner mej vakna ju Charlie, nå här inne väntade en nybakad lussebulle på Charlie så han blev ju glad, efter mellanmålet skrev jag en ganska ful prislista och sen var det att laga middag så marcus bara kunde kasta i sej fort och vi kom iväg för att packa ner tält och bord inför imorgon, vi tog famo med så vi sen kan åka raka vägen till torget imorgonbitti.

För tillfället väntar jag på att bulladegen jäser, ska nog ta en dusch före jag borjar baka ut den, och så ska jag göra lite smörgåsar att ta med imorgon. Allt checkat? Morgondagen visar. Måst nog erkänna att jag är lite nervös.. Hoppas hoppas hoppas det går åtoch att folk är nöjda, kände mej redan lite misslyckad av nån anledning men famos min efter att ha fått provsmaka saffransknutarna höjde humöret lite. :)


Såhär glad blir man när man får bulla :) 

Provadepå lite funktioner på kameran, denhär tycker jag är ganska tuff, e de seepia eller e de bara svartvitt? ingen aning? :D Men va gör de när vi vet om de?

Har lyxat till det med en julblomma, trotsar allergierna ennu lite till men än så länge läder jag!

Charlie hälsar ennu till moster att hennes paket skulle vara såå roligt att öppna! han hälsar att det har han tyckt redan i flera dagar, flera gånger till dagen men aldrig får han öppna det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar