fredag 12 december 2014

tack för idag

Idag är en sån kväll som jag med gott samvete sitter framför tv, det finns allt för många kvällar som jag sitter med myror i byxorna föratt jag inte fått nånting gjort på hela dagen men nu kan jag seja att jag gjort. Huset är väl städat sådär ungefär, förutom sovrummet, pepparkaksdegen väntar på morgondagen och lussebullarna är färdiggräddade, disken är undan och Charlie har varit nöjd och glad hela dagen. En perfekt dag sku jag seja!

lussebulle glögg och ett stort glas vatten då jag glömt att dricka under hela dagen. Om 5 minuter börjar svenska hjältar gaalan med mark levengod (vet int om jag blivit pesionär eller varför men sen jag drömde att jag öppnade restaorang med honom har han varit en liten idol, han verkar så sympatisk och har ju världens finaste dialekt!)

Imorgon är det avslutning av minisim för denhär terminen och sen ska vi gå till sjökvarteret på julmarknad, ska si om vi sku få köpt färdigt sillar och sånt till julen så det sen inte behöver tänkas på, har idag också fått listan på julklappar klar och ska se om jag skulle hitta nånting smått där från marknaden ennu. Dehär med julklappar är så svårt, vem ska man ge åt och vem inte, nu har jag bestämt att familjerna självklart, mor och far föräldrar, charlies guföräldrar, gubarn, charlies kusiner och så några till som nu alltid har nånting till oss. I vårt hus är det jag som fixar julklappar och jag tycker att marcus del av släkt är jättesvårt att veta vem man skall ge till, men har tänkt att han får väl seja till ifall det är nån speciell som guföräldrar och så. Nu börjar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar