fredag 5 december 2014

önskan

Här sitter jag och väntar på bullarna från ugnen och börjar fundera över vad jag önskar mej i julklapp, egentligen en helt onödig tanke då jag redan fått alla julklappar, dieselpump och soffpengar. De hade jag väl aldrig kunnat tänka mej att få en halv dieselpump till julklapp! Låter lite roligt faktist, eller så e jag trött.

Nåja, ifall nu nånskulle vinna på lotto ennu före jul och villa ge mej en såndän liten extra present har jag faktist några önskningar, förra året stod det helt stilla i huvet då jag satt där och just hade fått den finaste presenten nånsin och visst kan jag ennu också seja att det att jag blivit välsignad med att få en så fin gåva har gjort att jag behöver inte så mycky, visst sku jag väl bli besvike om alla glömde bort mej men det är nog mer det, jag vill bli påmind om att nån tänker på mej.

Iallafall.

Min första önskan är TID, mer tid att spendera med familjen, mer tid att spendera med vänner, mer tid att spendera i borgå, mer tid att sova, mer tid att leka med charlie, mer tid helt enkelt.


Sen då.. TRÄNINGSINSPIRATION och ÄTA NYTTIGT INSPIRATION träningsinspitartionen finns nog där, det större problemet är dedär med maten, där kommer vi tillbax till tiden, jag har helt enkelt inte tid att tänka ut och laga bra nyttig mat just nu utan dendär ungskorven har blivit en stammis.


Sen till nånting jag önskat mej länge EN BASTU = ett andrum, att bara kunna elda bastun en lördagkväll och sitta där och njuta med nånting med is i, grilla en korv och njuta.


Pengar att betala bort huslånet med, tänk att ha 700€ extra i månaden!


EN LUFTVÄRMEPUMP OCH NYA FÖNSTER TILL KÄLLAREN, tänk viken tråkig önskan men oij vad vi skulle spara i el.


Ett HELT NYTT KLÄDSKÅP IHOPPLOCKAT TILLSAMMANS MED EN STYLIST, ja de sku ju vara nånting,inget onödigt och bara snygga kvalitetskläder som sitter bra.




Jaaa, förutom fred på jorden, lycka, hälsa och välmående åt alla nära kära och främmande är det väl dehär jag önskar, inga problem att uppfylla? Eller?

Insåg just hur tråkigt mitt liv låter när man ser på önskningarna men nä, de e de faktist int, det är just som jag trivs med det, stabilt och fyllt med kärlek, det är vad jag behöver, mår jag bra och känner mej lugn behöver jag inte destomera äventyr än en kväll på arken 2 gånger i året, tänk vad olika vi alla är, alla ser vi lycka och framgång på så olika sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar