måndag 1 december 2014

politik på min nivå

Politik är faktist ingenting jag är det minsta intresserad av, jag vet att det finns en kar som heter stubb, att presidenten heter sauli och så hon dendär räsänen som av nån konstig anledning lyckats ta sej in i gänget. Men, nu har jag faktist följt med lite. Har faktist inte förstått varför dehär med äktenskapslagen är en fråga ens? Dom som röstar emot gör det p.g.a. bibeln, denhär lagen skulle inte medföra ens att man får gifta sej i kyrka utan borgerligt vilket känns som en helt annan sak! Dessutom gifter man sej inte i finland för trons skull utan mer juridiskt, eller bara för kärlekens skull. Nej jag förstår int.. Det lite roliga i hela denhär rumban är att barnbidraget helt blivit i skymundan, nästa år kommer alla dom som sitter och samlar ihop sina femcentar för att få ihop till bjöjor ennu mindre, för tillfället ligger ju barnbidraget på 110€,  det går ju inte att sänka mer?? Om den alls ska vara till nån hjälp altså, det är ju snart bara en sybolisk summa lika som vårdbidraget, varför ta från dom som redan färdigt som känt har det som knappast? Ta från dom fattiga och ge till dom rika.

Vet int egentligen vart jag vill komma så bästa att jag slutar här :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar