onsdag 10 december 2014

Jul och nyårs planer

Äntligen börjar saker och ting falla på plats när det gäller julen, resan är bokad och marcus har fått ledigt både måndag och tisdag. SKÖNT! När jag vaknade idag på morgonen var dessutom vardagsrummet städat vilket gjorde min dag. <3  Nu borde jag bara skriva en lita på vilka julklappar som är fixade och vilka inte men det rä ju ganska roligt. :)

Julen ska vi ju fira hos marcus mamma med Charlies kusiner, en riktig barnjul blir det, så som det ska vara. Hoppas bara domdär ungarna låter mej äta sillen ifred så är jag nöjd ;P

Till nyår bestämde vi oss att komma hem, mamma och pappa kommer med så i mellandagarna nångong åker vi till uppsala och shoppa lite. Själva nyårsafton var vi ganska överens om att äta gott hemma, lägga charlie, titta på filmer vi länge tänkt se på och skjuta några raketer. Lugnt och skönt, inga onödiga förväntningar och press, nyår är en sån högtid jag tycker alltid blir lite pankaka, man förväntar sej för mycket och så blir det till ingenting. Eller vad det nu kan vara, ingen favorithögtid iallafall så en hemmakväll blir perfekt! :)

Förra årets nyår var ju faktist riktigt bra, ett nyår med 3 st mer och mindre nykläckta smulor. Charlie var liiiivrädd för raketerna men annars så :)

3 kommentarer:

  1. Hej, Jessica har stängt sin blogg, har hon börjat blogga nån annan stans?
    H. en som tyckte om hennes blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hon har skrivit att man får fråga efter den nya edressen så vet faktist int om hon vill att man ska dela ut adressen.. men men.. får du tag på henne via facebook eller någo?

      Radera
  2. Märkte nu att du skrivit här... Men ja, helt ok om hon inte vill ha en helt öppen blogg. Tror inte jag får tag i henne via FB, vet inte hennes efternamn. Men ha en fin och avslappande jul! :)

    SvaraRadera