tisdag 4 augusti 2015

vagndrama

Tänkte uppdatera lite om vagnproblemet vi hade, med delen som aldrig kom. Nu inom typ 2-3 veckor har jag varit dit 2 gånger och frågat om delen, varge gång har jag fått svartet "jag hade just tänkt ringa dej va bra att du kom", alltså dendär karn får mej att spruta rök ur öronen varge gång jag ser honom, värre smörare finns inte och det är dessutom så genomskilningt, på lördag när jag var och fråga om delen märkte han nog att mina nerver börjar ta slut och sejer då "ja sir att de börjar vara dags snart men du ska int stressa över dehär" och nästan klappa mej på magen, som svar fick han att jo barne kommer ut vilken dag somhälst å vi har ingen vagn att lägga de i eftersom vi väntat på delen av er i över 1/2 år och den är intens påväg så det börjar kännas lite stressigt" var verkligen inte glad men försökt nu hålla mej sakli endå. Att seja åt en kvinna som närsomhälst ska föda och har nerverna på spänn och vill ha allt klart att inte stressa över nånting hon väntat på över 1/2 år och bara fått bortförklaringar för är int precis bra kunservice eller att man vet vad man gör på sitt jobb.

Nåja.

Igår ringde han faktist, på lördag tog han upp modellen på vagnen (= han visste inte ens vilken modell han sålt från början och vilken vagn han skulle ha vilken del till) och nu hade han kollat på youtube att man nog inte behöver nån adapter till den utan man fäster den där man tar bort sittdelen, försökte redan i telefon seja att jag är ganska säker på att man inte får bort sittdelen men han tyckte jag skulle kolla det och komma dit med vagnen annars. Nåja, kollade youtube först och nej sittdelen ska int bort utan en adapter behövs, en adapter som är samma som solskyddet är fast med alltså har den aldrig fattats. Suck. Sku dom int ha sakt att den fattas sku ja ju ha letat lite mer och provat men får jag höra att den fattas och ska beställas letar jag ju självklart int efter den heller.
Nu har vi iallafall en fungerande vagn och jag kommer då absolut int gå till dendär butiken flera gånger, int ens för att meddela att det ordnade sej. Nu har vi gjort 2 st. större köp där, bilstol och vagn och båda gångerna fått dålig service så nej tack, inte flera gånger. Har jag köpt mindre saker som leksaker och sånt är dom altid trevliga och glada men det känns att såfort dom behöver kunna svara på nånting gällande sånhäna mer inväcklade saker blir det fräs och dumma svar.

Äntligen ett stressmoment mindre, nu är det bara 2 kvar nämligen bil och förlossning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar