fredag 28 augusti 2015

dagsform

Såhär har det sett ut största delen av dagen, pyamasdag i soffan har alltså varit dagens tema. Vi hittade igår lite nya filmer åt charlie, disneys flygplan, nalle puh och 101 dalmatiner men här är det pippi, byggare bob och fröbelin palikat som gäller... Försöker ju nog att han int sku sitta så mycky framför tv:n men just nu känns det att han får se lite extra, för det första är det det han just nu älskar och är så ivrig över sjörövarfabbe och gänget och för det andra är vi nog båda med marcus ganska matta av allt nytt med vakna nätter och att helatiden ha en blöja att byta eller an mun som ska matas, sånt som man såsmåningom igen blir van med.

Det jag egentligen sku ta upp var dehär med vikten, de eeeviga projekte. Gick ju och lova att ta tag i den direkt då jag kommer hem från bb, nååå, då hadd ja kanske int helt tänkt att ja sku iväg hem sådär direkt så till någo äta rätt projekt har det inte funnits ork att börja med, nu känns det endå som att orken lite börjat komma tillbax och skall sakta men säkert börja gå mot det rätta hållet. 

Iallafall, hur ser det ut nu då? Har provat stå på vågen här några gånger och nu tror jag att alla vätskor och saker börjat lägga sej normalt, lika som med charlie har det denhär andra veckan farit ett kilo till dagen medan det typ int hadd fari nånting nån dag efter förlossningen så antar att det är just vätskorna som ska bli i balans igen. Nu står det iallafall 13kg ifrån första målet, 5-10 kilo på det ennu så skulle jag vara jättenöjd. Nån dag bara jag orkar ta tag i det skall jag också mäta alla kroppsdelar så man får se domdär cm som far också.
 Just nu känns inte målet faktist så jättelångt ifrån, eller jag känner mej säker på att klara det, jag vet ju att jag kan, fast det självklart är många kilon som skall bort men jag ser bara fram emot resan!


Dagsform, 2 veckor och en dag efter förlossning, lös degmage som hänger och fladdrar men nu ska det väl bli fason på den ennu :) Konditionen är på noll och jag får sjuka magmuskler av ingenting men det lär väl ska bli bättre det med!

Imorgon blir det en liten extempore kräftskiva hos oss då några kompisar kommer hit, ser fram emot det! Ska passa på att provbaka doptårtan, en vinbärsostkaka med chokladbotten är planen så det blir att åka direkt på morgonen till butiken så den hinner stelna till kvällen.

5 kommentarer:

  1. Inte har du ju nästan någon mage kvar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. men ganska lös e den, men skinne kan nu väl int ennu ha hunni dra ihop sej heller...

      Radera
  2. Jaaa slank ser du ut! Jag vill ocksåååå, snaaart!!! Väntar så på långa höstpromenader! 😊☺

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå tack :) snart ska nog du också få! :)

      Radera
  3. Jaaa slank ser du ut! Jag vill ocksåååå, snaaart!!! Väntar så på långa höstpromenader! 😊☺

    SvaraRadera