fredag 21 augusti 2015

storabror och lillasyster

Var nog lite orolig över hur charlie skulle ta dehär med en liten baby som tar mycket tid men oij vad det gått bra härtills, man ser riktigt hur stolt han är över syster, sisko, issa, babyn, kärt barn har många namn. Han tycks förstå bra att hon är liten och behöver mycket hjälp och är mer än gärna med och hjälper, hämtar grejer som jag glömt när jag sitter fast med amning och ska helatiden ha koll på var hon är och vad hon gör, vill hålla i famnen, paija, pussa, ge tutt jaa allt som bara går att hjälpa med och vi låter också honom hjälpa. Kollar flera gånger till dagen att hon har näsa och mun och haka och kinder och hår....

Visst är det ju ett vaktande, jag litar faktist på att han inte gör nånting med flit men det att han så gärna vill hjälpa gör att jag inte kan lita på att han inte t.ex. försöker lyfta henne, han har också gett leksaker åt henne och då förstår han ju inte riktigt att en stor hård lastbil kanske inte är en passande leksak för henne.

Ser så fram emot att se hur deras relation utvecklas, hoppas ju såklart på att dom ska bli bästa vänner och ha mycket glädje av varann :)



Lite roligt att dom är såna motsatser, själv tycker jag att dom till dragen liknar varann mycket, speciellt hakan munnen och kinderna men så är färgen så helt olika, kan inte ennu heller riktigt fatta :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar