tisdag 11 augusti 2015

Nära

Nu börjar det vara nära, idag kom kallelsen till operation, inte en dag för tidigt iallafall! Idag har varit en såndän trött dag igen som känslorna åkt berg o dalbana, ena stunden har jag suttit och gråtit över att jag kommer "överge" charlie för så många dagar och är rädd och orolig över förlossningen eller bara känt att jag snart svimmar eller somnar eller att benen inte håller och andra stunden har jag skrattat med charlie och myst under täcket och läst saga efter saga och njutit, så härligt nu när han har tålamod att verkligen lyssna på kortare berättelser och att man ser hur han njuter. Tog iallafall en kväll åt mej att åka in till stan och shoppa lite kläder åt mej själv och handla dom sista amningsinläggen, tuttarna, blöjorna och sånt som känns viktigt så nu är jag igen lite lugnare nu är det istället marcus som är "ostabil" över att han missar träningarna imorgon kväll då jag vill att vi ska ha det lugnt och inte behöva stressa iväg, antar att det inte bara är jag som är lite spänd över allt.

Idag har jag också endrat mej när det gäller när jag åker in och tänker sen också åka in på kvällen "som man ska", jag behöver inte vara där förren klo.22 så nattar charlie och sen får marcus köra in mej medan grannen ser efter charlie ifall han sku vakna. På dehär sättet är ju allt endå ganska som vanligt för charlie medan jag får dendär natten att lugna mej och få dendär distansen från allt, det blir ingen stress att vakna 4 på morgonen för att båda ska hinna med "före op duschen" och jag tror jag nog är mer utvilad på det sättet. Hinner landa där på avdelningen och förbereda mej mentalt för alla förberedelser.

Huhhu, tänk att vi vet att om 1,5 dygn är magen borta och babyn hos oss, på samma gång som jag är livrädd och säker på att babyn inte kommer förstå att andas och jag själv kommer förblöda (fast jag innerst inne med förnuftet vet att det nog inte är nån fara) känns det somatt det kommer bli så skönt att få börja vårt liv som 4 personers familj och att få veta vad det är för en liten filur där inne som härjar på så mycket och sparkar på magsäcken så jag får halsbränna.

Nånting jag nu börjat fundera över är amningen, nånting jag inte stressade över alls med charlie, då fick jag ju använda amningsinlägg på nätterna redan i v. 30 eller nånting där för att det läckte så mycket, nu sipprar det bara lite om jag klämmer på bröstvårtan så idag var jag faktist och köpte några burkar ersättning ifall att. Hoppas endå att det kommer gå bra, har det en gång gått problemfritt lär det väl gå bra andra gången också sku jag tycka. Sku så gärna helamma igen så länge som det bara går, inte föratt jag tror att ersättningarna inte skulle vara bra men det är bara så praktist att alltid ha med sej maten färdigt uppvärmd och drickklar.

Nu är det då bara morgondagen kvar, sen ska allt vara klart för babyankomst, bilstolen kom jag på att ennu är i förrådet så den ska tas in och kollas om den kanske behöver tvättas, nog föratt marcus klarar av det medan jag är på sjukhuset också, nån varmare dräkt ska jag iallafall försöka gräva fram ifall det är kallt då vi ska åka hem, dom har nog jag bättre koll på än marcus. Annars så borde det dammsugas och lakanen bytas, sen känner jag att jag kan åka iväg. :)

4 kommentarer:

  1. Bra kommer de gå vännen! En stor lycka till kram ♡♡

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) lite såhän på efterhand :P

      Radera
  2. Lucka till! �� va spännande! Had annors samma som du me läckande, me första börja de o läcka jätte tidigt o had sängen helt våt varje moron, men me andra typ int alls o lika myky mjölk fick ja ändå ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Det ser ut att vara just så, konstigt men bra är ju det :)

      Radera