tisdag 18 augusti 2015

första dagen på vift

Idag har varit en dag jag faktist känt mej ganska stressad, vi vaknade klo.8 och 11 skulle vi vara på bb för "3 dygns läkare" fast hon ju nog är 4 dygn redan, fast vi hade så mycket tid på oss blev det stressigt, jag hade så mycket mjölk att hon inte fick tag i bröstet så fick ta en lång dusch och försöka massera ut så mycky som möjligt, sen sku hon ju äta och det tar hon ganska god tid med, ingen bråska i världen och oftast vill hon ha 3 rätters. På vägen fick vi ringa till BB och seja att vi blir sena men det var ingen panik.

Läkaren var nöjd, han ville endå att vi skulle boka en rådgivningstid till typ övermorgon för att kolla att vikten svängt då den nu hade sjunkit 7%, 10% får den sjunka för att det ska ses som normalt men för mej känns det att vi faktist först idag riktigt kommit igång med ätandet så hon också vaknar och vill ha mat och äter större mängder så jag är inte alls orolig över att den inte skulle svänga nu, skulle hon behöva ersättning var han noga med att det skulle vara från apoteket helt komjölksproteinfritt då jag varit allergisk för mjölk som liten så då lär det vara viktigt att inte utsätta henne för det ennu, har själv trott att nan h.a. är mjölkfritt men tydligen är det bara en lägre halt. Vi har tyckt att hennes ögon sett ganska gula ut men det var inom normala gränser det också, får väl ha henne lite extra i solen så billirubinet dunstar men dehär dygnet borde värdet vara som högst också så det är nog ingen panik med det heller.

Efter besöket tog vi en sväng till maxinge för lite shopping, hon låg nöjt i vagnen och charlie var nöjd då han fick busa och flyga lite med marcus fast han egentligen var heeelt överslut. Hittade lite små prinsesskläder åt lilltrolle och en härlig rosett till håret :) ska försöka hitta tid att ta bild imorgon på dom och lite andra kläder imorgon, det svåra med flicka och kläder är ju att välja ut domdär praktiska men endå fina kläderna, det finns ju så mycket jättefina klänningar som sist och slutligen används ganska sällan. Själv för mej gick väl allt lite långsamt och ibland fick jag sätta mej mäst föratt jag har så sjuk rygg nu med överfulla bröst att jag trodde att jag skulle spy, svindel har jag också då blodtrycket är så lågt, när vi for från bb var det 86/34, hoppas på att det lite stigit sen dess :D

vår lilla trollflicka <3 vi kom faktist just på ett namn som känns bra, vi får smälta det lite tillsammans före vi sejer det åt nån men det går faktist lite i samma tema som charlie i chokladfabriken och har också bra minnen med sej från våra första år tillsammans, ett namn man blir glad av så just nu känns det bra, men vi kom ju på det för 10 min sen typ så det kan ju endra ennu :D

Kvällsförberedelser, marcus hade träningar ikväll så jag fick sköta nattande själv för första gången, eller marcus fixade båda i nattskick före han for och så låg jag med en på vardera sida och läste natisaga och sjöng tills vi alla somnat, klo.23 väckte lillflickan mej och sku ha mat så då steg vi upp igen med henne. Marcus tog idag loss 3 st spjälor från hennes säng då det är jättebökigt att lyfta henne dräifrån och dit nu när sängen är så inträngd och jag tror det blev riktigt bra, nu är det bara att lyfta ur henne från gluggen och spjälorna går ju att få tillabx vid behov.

Fast jag tidigare idag varit jättetrött och stressad känns det nu så bra, att få natta charlie och se hur han njuter av att få ligga på min arm och mysa och sen få sitta i soffan med lillusen sovandes på bröstet, kan man vara mer lyckligt lottad??



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar