tisdag 11 november 2014

welcome ti the jungel

Rubriken sejer väl hur det är i mitt huve för tillfället, ganska råddigt, vet inte om nån förkylning är påväg men har haft huvuvärk och varit helt "veto pois" nu i 2 dagar, ettåringen har däremot absolut inte "veto pois" så det har ju varit att lägga i nån växel endå.

Nu är iallafall bååne nattat å gobben på isen så nu har jag 2 timmar "egen tid" i tomteverkstaden = matsalen. Ska sy ihop 10st mössor som jag igår klippte och nålade klart, så får jag se om jag hinner med nånting annat ennu, borde fylla i ÅMHM pappren klart så jag kan skicka in dom, att de ska vara kronglit att sälja lite hembakat på en marknad, nå så kronglit e de ju faktist int men endå, papper är alltid jobbiga.





Liten smygtitt från tomteverkstaden. Borde faktist lägga upp en plan för allt, nu har jag nog varge dag gjort en hel del men så jag har lite koll på vad som är gjort och vad som skall göras.

Och lite bilder från dagen.

Charlie har idag övat på att dricka mjölk och gå, också att äta banan och gå, annars äter vi vid matbordet men han var ju så söt! :P

Söt och glad!

Klättra på mamma är alltid roligt :)

Mammas filur <3

Skämde bort mej häromveckan med en ny hemmadräkt från hm, så skön! Typ leggins och tunn cellege. :)

Nu ska jag ta tag i tyghögen så jag hinner få allt gjort! Ska försöka bota huvuvärken med lugna jullåtar och polkagriste :)


3 kommentarer:

  1. Tjena! Vad är Snögubbesoppa?? :-D
    h. Malena

    SvaraRadera
  2. kakaoo med vaahtokarkkin och en polkakäpp att röra om med, alltså blir det mintsmakande kakaoo när käppen smälter. Men de kallas snögubbesoppa då kakaoon e snöslask, vaahtokarkkina snöbollar och käppen snögubbens käpp :)

    SvaraRadera