torsdag 6 november 2014

hopplöst

Här har jag varit hemma med charlie i över ett år, och så händer den saken jag helatiden skämtat om, igår åkte jag iväg på vattenjomppan och halvvägs till stan får jag ett meddelande "gullllleeeee! HAN GÅR!!" ni kan ju gissa min reaktion! Den var NEEEEEEJJJ! ja sku ju vara på plats när han tar sina första riktiga steg utan något stöd överhuvutaget! Nåja, idag fick jag se domdär stegen men han är nog inte så ivrig, hälst sku han int gå utan krypa, fick iallafall lurad honom med hjälp av en tub tomatpuree som tydligen var intressant.

Angående julmarknaden har det hänt lite förändringar dessutom, det blir en annan marknad + en till mindre. Känner mej faktist lite stressad, borde få en massa säljbart fixat på samma gång som jag borde få alla loppisgrejer prissatta, får väl skjuta upp loppiset om det riktigt krisar men där kan man ju också fylla på längsmed veckan så alla behöver ju inte vara klart.. Nåja, idag och imorgon har jag haft marcus hemma så medan charlie sov idag hjälpte han mej med att sy mössor så nu har jag ett litet lager mössor, krävs nog ennu ettpar timmar vid symaskinen så är jag nöjd med lagret, snögubbesoppa påsar är också fixade, sen skall det lagas ketshup och senap och bakas lite olika grejer, har nog en hel lista på allt möjligt julpynt och grejer men har bestämt att jag gör nånting varge dag så ser jag sen hur mycket jag hunnit med, ingen stress. :)

Tråkigt bildlöst inlägg men ni får överleva, Det kommer nog dessutom vara ganska tyst här på bloggen annars också, försöker lägga all tid på domhär andra projekten, d.v.s. all tid Charlie sover.. Dedär med att göra nånting som inte har med att leka med honom är ju ganska omöjligt då han är vaken.

2 kommentarer:

  1. Fint charlie! Låter intressant med julmarknaden, sku kuna finnas här lite mera i närheten också ;) Känner med dig, lite som att studera, man hinner inget annat än laga mer viktiga grejer och projekt då barnet sover :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. de brukar ju vara i borgå gamla stan någo iallafall :)

      Radera