måndag 3 november 2014

drömliv och åkpåse

Just nu lever vi i en dröm känns det som, vet inte vad jag skulle ändra på, visst sku de ju vara skönt att ha pengar så man inte skulle behöva tänka och allt klarrenoverat men det är bara småsaker endå, just nu lever vi ett sånt familjeliv som jag kan känna en ro i, inga större bekymmer som drar ner en. Det har nog mycket att göra med att jag vet att vi nu kommer ha en rytm på både dagar och veckor och jag är en människa som behöver rutiner, då är ju inte skiftesjobbet det ultimata för mej och det vet jag, det lägger snurr på hela mej men va kan man? Man måste ju göra ett jobb man trivs med och nu råkar det ju vara skiftes.. Iallafall, dagarna nu framöver kommer se ut som så att vi äter frukost i lugn och ro, till lunch kommer marcus hem och vi kan hela familjen äta lunch tillsammans vilket är en av dagens höjdpunkter sen är det dags för charlie att sova en 2 timmaroch så blir det mellanmål, sen hinner vi ennu leka och hitta på vad vi vill tills pappsen kommer hem och det blir middag, kvällarna är lediga för träningar, familjetid och vad som hälst, likaså veckosluten. Dehär låter ju som ett ganska vanligt familjeliv egentligen men det känns lixom rofyllt. Kan seja att just nu lever jag mitt drömliv.

Så kommer vi till ålpåsen, beställde ju en åkpåse åt charlie från lekmer då den var så bra nedsatt, 26€ eller nånting betalade vi för den och det är ingenting för en åkpåse, beroende på märke såklat men det är svårt att hitta en under 100 lappen, denhär hade inte varit riktigt så dyr men tror den var på -70% om jag inte minns helt fel, nå billig iallafall. Charlie tycks också tycka om den, den är mjuk och varm och så simpelt nu när det är ganska varmt ennu har jag aningen lagt ylledräkten, mössa, vantar och yllesockor eller så bara vanliga kläder, kauluri, mössa, vantar och sockor. Den är så skön att herrn somnar direkt, jag hinner ungefär till postlådorna så sover han, ibland krävs halvvägs ner till hamnen men det är heller inte långt.

Påsen kommer från baby trold.

Lillherrn så nöjd, bara näsan sticker ut.

Förresten! Dom måst ju ha möblerat om lite konstigt i magen på mej, låg just och så hur det sparkar i magen men nån baby sparkar där ju nog int utan tarmarna är det väl som arbetar ner mandarinen som just slank ner.. hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar