fredag 21 november 2014

Ni som känner mej bättre vet att min största svaghet är väntan, väntan på något gott de vill seja, sätt mej och sitta på en stol och sej vänta så händer någo roligt såkan ni få mej att bli tokig, eller sej ja vet nånting som ja int berättar, eller ennu värre låt mej köpa en present till nån som jag får ge först om nån vecka! Nu är det hänt igen iallafall, jag har julpyntat lite.. försökteklara av att vänta tills lillajul men nej, nu är det påbörjat och så mycky mer ska vi nog int ha då vi endå int är hemma på jul.

Igår fick jag syn på en så fin liten gran när vi var ute med charlie så jag bestämde mej för att vi ska ha en minigran i år och trotsa min allergi, den får väl åka ut om det inte går. Det blev endå inte den granen vi såg utan var hederlig och stal en från vår egen tomt istället.. Granen ställde jag i den gamla pottan som jag fyllde med sten och mossa för arr stöda upp granen.

Under granen sitter det två små tomtenissar.

Som pynt la jag inte för mycket, granen ska stå i centrum men lite smått endå som kristallerna jag pysslade ihop för 2 år sen (om nu nån minns dom) och domhär snöflingorna som famo virkat, ett vitt glitter får också hänga i.

Den lilla tomtefamiljen fick sin plats i matsalen.

Var också denhär lilla husmusen som jag hittade på ett fönsterbräde i garaget får sitta, den ser ut att ha de lite kallt..

Grisen greta eller vad hon nu ska heta fick komma fram, henne sydde jag för 2 år sen, sydde också en i blått åt marcus mamma.

Hjärtat som passar så bra mot det gröna skåpet.

Och lite lyktor, förståss.

Kanske ni som ennu inte har nån julstämning också fick lite inspiration av bilderna? Hoppas det :)

För övrigt vaknade jag idag riktigt pigg, otroligt nog, har senaste veckan varit halvdöd och faktist hela 2 gånger tagit en tupplur med charlie här inne istället för att lägga honom ut för jag har bara int orcka och då tagit det sköna mysiga alternativet. Idag vaknade jag iallafall med energi (kanske föratt jag fick åka hem från träningarna då där istället var skolans maskerad? och fick lägga den tiden på att städa istället och när det är städigare vaknar man ju hellre) och nu sover han ute, hade tänkt laga lite brasrosor men nu har ju halva tiden farit till pyntande och bloggande så tror det får bli till kvällen, ska fortsätta städa också, sejer igen, dedär eeeviga städande, att jag kan tycka illa om de, de blir ju endå int städig fast man hur plockar och plockar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar