tisdag 25 november 2014

lista

Tycker själv att sånhäna frågelistor kan vara roliga att läsa, då man kan få veta allt möjligt roligt som nog personen annars inte skulle tänka på att berätta, eller som man skulle tänka på att fråga, så nu ska ni få läsa lite svar av mej :)
1. Bästa frukosten?
Är egentligen ingen frukostmänniska, kan jag skippa den gör jag det men ifall jag nu skulle få välja vad jag vill skulle det nog vara yoghurt med hemlagad mysli med mycket frön, jordgubbar, vattenmelon, färskpressad appelsinsaft och en smörgås av det mörka slaget med både smör, skinka, ost , gurka och tomat.
2. Aldrig få ta ett glas vin igen eller aldrig få dricka en drink igen?
Aldrig drink helt klart! Tycker faktist att ganska få drinkar är speciellt goda.
3. Du måste klä dig i en enda färg resten av livet, vilken?
Svart, tråkigt nog men det passar till allt och det finns minst risk för att fröttna.
4. Bästa uppfinningen?
Nu skall jag vara riktigt tråkig och seja elden, egentligen bara föratt vi hade strömavbrott igår från att vi steg upp och till lunch, har man bara lite eld får man ju mat iallafall.
5. Vilken egenskap saknar du enligt dig själv?
Årdning och reda, det saknar jag totalt, eller kanske inte totalt, visst har jag det på jobbet och så men sådär annars är den ganska minimal, tråkigt nog.
6. Vad ska dina barn heta? Vi låtsas att du får en pojke och en flicka.
Om man inte räknar med Charlie då har jag just nu faktist två favoriter nämligen Lillie för flicka och Nikolas/Nikolaj för pojke.
7. Du måste bo i Kuala Lumpur i två år. Gråter du av glädje eller sorg när du hör det?
Gråter nog knappast men jag kanske undrar var det ligger nånstans?
8. Du får välja, vilken stad i vilket land vill du helst bo i för resten av livet?
Trivs bra där jag bor faktist men sku jag måsta flytta sku det nog bli Borgå.
9. Aldrig mer få se på tv eller aldrig mer få lyssna på musik?
Musik blir det nog för mej att välja bort då.
10. Vilket sällskapsspel är du bäst på?
Är otroligt dålig på spel, förlorar alltid men de finns ju faktist ett jag är helt okey på, men vad heter det? Det är en blandning av sharader, piconary och såna, minns inte vad det heter.
11. Du får ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken skulle du välja?
fuktighetskräm, en tråkig aqualan burk skulle det väl troligen bli.
12. Vilka är dina 5 favoritbloggar?
De va ju en svår fråga, dom e ju bra på olika sätt men hannas, nannus, jessis och syrrans bloggar gillar jag att läsa vad dom lite sysslar med, för tyvärr är jag ju så dålig på att annars bara seja "hej, hur är det?" Större svenska bloggar jag läser är kissies, blondinbellas, dessies, paulas, ibland hugos och paows. Några till brukar jag ju också nu och då läsa men svårt att välja nån speciell favorit.
13. Vem känner dig bäst och varför?
Nog är de väl Marcus endå, han lever ju med mej och känner mej ut och in.
14. Vad står på din shoppinglista till våren?
Till våren?? Jaaa... Nej så långt har jag int tänkt. Ettpar nya arbetsskor sku väl int vara illa så sku jag kunna kasta domdär 5 år gamla crocsen jag nöter på.
15. Om du behöver vara ensam och tänka, vart går du då?
Till skogen eller stranden, stranden när jag tänker efter nogrannare, det är nog inte så ofta.
16. Vilket mål jobbar du mot just nu?
Mål, domdär 10kg sku de väl kunna vara, int föratt jag så jätteflitigt jobbar på det men visst finns det där i bakhuvet.
17. Vad vill du bli när du blir stor?
Svår fråga, tänkte faktist skriva ett inläggom mej i min yrkesidentitet. Men jag vet faktist inte, egentligen trivs jag med mitt jobb på samma gång somen del av mej längtar efter nånting eget och en del längtar efter ett mån-fre 8-16 jobb.
18. Om du skulle skaffa dig en ny hobby, vad skulle det bli?
Har ju redan så många hobbyn att jag inte hinner med mer men det skulle nog vara en motionsform till isåfall.
19. Om du kunde gå tillbaka till dig själv som liten och ge dig själv ett enda tips för framtiden, vad skulle det vara?
Dom bits inte! Man behöver inte vara så blyg.
20. Kakor, chips eller godis?
Alla, nää ja vet int, godis kanske?
21. Vilket är det fulaste respektive finaste ordet du vet?
Nämen dehär va ju svårt.. tror faktist båda kan vara finska, men, nää, kommer int på nånting.
22. Vilket yrke skulle du aldrig kunna ha?
Nånting som har med byrokrati och göra, att sitta inlåst i ett eget rum med bara papper skulle vara mardrömmen.

För att inte ha ett helt bildfritt inlägg kan jag ju visa en bild på min finaste skatt, lilla pytteliten som redan är så stor <3 otroligt att han varit så liten att han rymmats i händerna sådär, snart orkar jag ju int bära på honom mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar