söndag 2 november 2014

kalender

Som jag väntat på att få fixa en paketkalender! Nu är ju Charlie kanske lite väl liten för en men.. kanske endå.. Sitter och funderar över vad man skulle kunna ha i en paketkalender för en 1 åring? Russin, småbilar, strumpor vad annat? jag måste ju hittapå 24 småpresenter som hälst ska vara där kring en € för att inte bli alltför dyrt, kanske jag skulle hitta småbilar påloppis och packa in dom? för de är ju ingen skillna om dom är färdigt lite lekta med! Sen kan det ju vara bra med sånt han endå behöver, för honom är det ju att få titta in i julstrumpan och hitta ett paket som är huvusaken. Tänkte nämligen ha min mumin julstrumpa som paketgömma, då behöver jag inte ha alla 24 paket genast färdiga utan ett i taget.

Minns själv hur roligt det var med paketkalender som liten, ibland hade tomtarna försovit sej och då låg paketet där först när man kom hem från skolan men varge dag fick man nån liten sak.

Tips på små paket som passar till åldern??

4 kommentarer:

  1. Hur skulle det vara med små pixi-böcker, leksaksdjur (plast) eller duplofigurer/klossar/djur?

    Jag hade "paketkalender" när jag var litem. Men ha inte ännu tänkt fixa åt Alvin. Istället hade han en muminkalender ifjol med muminfigurer och iår skall han få en med LegoCity :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack för tipsen! :) De e just sånt ja försöker komma på! :) Fundera no om de behövs me nån kalender men ja vill ju så fixa en, så då gör ja en :)

      Radera
  2. Jag vet inte själv så bra vad en 1 åring gillar, men tänkte genast på typ några roliga badleksaker? En liten tomte? Någon färggrann liten bok? En egen pepparkaks form. Hoppas det gav några ideér. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack! :) de va bra tips! pepparkaksform låter ju roligt, och badlseksak också! Nu ska ja väl få någo ihopsatt me domhär ideena :)

      Radera