onsdag 31 juli 2013

Dygnsrytm

Blir så irriterad och stressad av min och marcus för tillfället så olika dygnsrytm.. Nästan så jag ibland skulle ha lust att slå upp tältet och flytta ut. Marcus dygnsrytm ser för tillfället ut som att gå och sova klo.2, vakna klo.6 åka iväg på jobb, komma hem, äta, somna på soffan, vakna klo. 21 gå och sova klo. 2. Medans min ser ut som vakna klo 9 ligga och dra mej och äta morgonmål i sängen till iallafall 12, börja pyssla på, så kommer marcus hem och jag lagar mat, vi äter, jag får massor av energi och vill ha hjälp med det ena som andra men marcus sover, sen vaknar marcus och då är jag redan så slut att jag skulle kunna gå och sova men väntar ändå på honom med att typ titta på tv eller få iallafall nånting gjort och sen tillslut gå och sova klo.2.. Visst förstår jag att han är trött efter en arbetsdag och bara 4 timmars sömn men kan bara bli så irriterad... Han tycker väl sen igen att jag som har varit hemma hela dagen och sovit ut inte kan förstå att han är trött... Fast det är bara mitt antagande.. Äh vad jag kan bli irriterad. För det första blir inget gjort här hemma eftersom vi inte är aktiva samtidigt och det är då vi får saker gjorda när han kan hjälpa med tyngre saker och för det andra vet jag hur tungt det sen när bebben kommer kommer att bli för honom för knappast vill han sova bort bebbens alla vakna timmar... Men det har nog inte han insätt ennu... Suck...

2 kommentarer:

  1. Han sku nog borde skaffa sig normala sömnvanor, han kommer ju int att orka om han aldri sover en hel nattsömn :/ me barn passar de nu sig int riktigt att man sover på kvällen när dom ska underhållas o sättas i säng. Kanske han märker de bara babyn e där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm.. Nu vet han de själv också men han tycker nu vel int att de ennu gör så myky... Nu blir de vel bra sen, för nu vill han ju å umgås me beebin :)

      Radera