tisdag 30 juli 2013

Babyshower

Börjar väl vara dags att skriva om babyshowern då som jag lovat :) det var jessi som höll i den hemma hos dom och det blev precis som jag tänkt mej och lite bättre! Passligt många gäster för en sånhän lite trött typ som jag, vi var väl ca. 10 st. Först var det paketöppning, fick massor av jättefina presenter, just sånt som jag behöver och faktist inte själv köpt så mycket av, några leksaker, hudvårdsprodukter , ettpar böcker och sånt, sen hade också ett gäng fixat en fin blöjkaka med en figur längst upp, babyolja och haklappar och innuti en skumppaflaska att fira babyns ankomst med :) mycket jättefina presenter alltså! Sen var det dags för lekar, alla fick gissa när bebben kommer, hur stor den är, bilket kön och vad det blir för namn. Får se vem som kommer närmast :) namnförslag kom det faktist många bra, förutom dom som visst vad vi planerat gissade lotta på maya och det var ju nästan rätt för vi har ju tänkt på maija och jessi som gissade på hugo som ju var mitt i prick, dessutom gissade hanna på aada som är ett av mina favoritnamn men eftersom grannflickan heter så skulle det bli lite tokigt. Angående datumet var det ungefär hälften som trodde det blir en augustibeebis och hälften att det går iallafall en vecka över. Sen var det dags att gissa hur stor magen är med att klippa ett snöre som skulle passa runt magen, dehär trodde alla ganska så redigt för stort, också jag själv :p sen var det massor av goda pajer och sallader och kakor allt somom ja själv sku ha valt de så mitt i prick :) undrar om nån visste att min favorit är salta pajer och grekisk sallad eller om det bara råkade pricka rätt :p de var alltså det kalaset, superroligt :) tack jätte mycket alla som kom och speciellt tack till jessi som orkade fixa allt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar