onsdag 3 juli 2013

Måste sluta!

Kommer på mej själv hela tiden med att titta på babykläder på internet! Nu måste jag sluta! Stackarn kommer ju ha så många lager kläder så den inte synns om den ska hinna använda allt! Marcus tycker att det skulle vara bra att få veta könet så jag inte behöver handla ett helt upplag ifall det är en pojke och ett ifall det är en flicka.. Men det har jag ju redan i stort sett gjort .. Nåå de e bara en gång man får sitt första barn och det är nog då man shoppar som värst tror jag, nog för att man är lika ivrig och förväntansfull med varge barn tror jag. Sen igen har jag själv just nu knappt nånting att ha på mej, går typ med samma kläder hela tiden insåg jag idag. Men å andra sidan är det vel ganska onödigt att köpa nånting nu mer som är passligt nu, det är ju så kort tid kvar. Såg nog lite på kläder till hösten men jag vet ju inte hur kroppen ser ut sen och vilken storlek och modell på kläderna jag då skall ha? Hoppas ju på att få tillbax samma form som jag haft tidigare ganska snabbt, dessutom vill jag nog fortsätta träna som jag så började komma i farten med före graviditeten och lärde mej att faktist njuta av så hoppas på att pappan i huset går med på att ha lite pappatajm ettpar timmar ettpar gånger i veckan så jag kan fara ut på en långpromenad eller till gymmet eller nånting.. men man vet ju inte hur kroppen vill.. Kanske jag bara får vara utan att utan att shoppa kläder en tid? De e ju såklart också ett alternativ :D

2 kommentarer:

  1. Jag har försökt nu vara utan att köpa en ända kläd till. Då kan man kanske ännu köpa några flick- eller pojkkläder när bebisen är född. Så hon eller han behöver inte hela början av livet gå i unisex-kläder. Två ljusröda tuttar fick ja faktiskt från arbetet redan med massor av andra saker när hon som köpte presenten är den som är säker att det är en flicka. :)

    För mig själv kunde jag shoppa på rean till hösten, men vågar faktiskt inte ännu köpa något när vet inte hur kroppen ser ut då. Hoppas förstås att superbra ;).

    Jag har nu hittat här närä en plats som förhoppningsvis har två gånger i veckan jumpatimmar på kvällen på hösten o. Då kunde jag börja gå där. Nu har jag ju gått i en plats som är på vägen från arbetet, så det kommer att bli lite svårt o fara där åtminstone i början. När det ändå sku ta med bussen fram o tillbaka närmare två timmar, o annars också blir det säkert lättare farit då det är bara 10 minuter gående till platsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så ja e int den ända me probleme! :p va bra :D 10 minuter låter nog mycky bättre än 2 timmar, ja sku iallafall ha svårt att få mej själv dit om de tar så lång tid :)

      Radera