onsdag 16 september 2015

uppiggande överraskning :)

jag vet ju att vi på jobbet brukar samla till en present om nån i personalen fått barn och då charlie föddes kom dom ju hit med presenten, på någo vis tänkte jag endå denhär gången att int samlar dom nu igen och när jag dessutom vet att dom haft ganska mycky ståhej där nu men idag ringde dom och sa att jag borde komma där via när jag har passligt och passligt har jag ju för det mästa så när jag hämtat charlie från dagis for vi dit och där väntade ju ett paket! :) Det kom nog så passligt och uppmuntra just som den känns lite tung denhär vardagen, dessutom tycks dom känna mej bra då kläderna var mitt i prick, marcus tyckte att klänningen skulle kunna finnas i mitt klädskåp om den sku ha vari lite större (vet int om de va så bar komplimang men han menade väl då att den såg "som mej") Tunikor och leggins tror jag kommer bli en favorit att klä lillfröken med, flickigt och bekvämt! Ugglor är ju också en liten favorit för mej :)



Åhlens har nog så härliga barnkläder! Synd att det inte finns i finland! Dom hade varit lite oroliga över att dom köpt för små kläder men när dom såg henne blev dom nog förvånade över hur liten hon ennu är och kläderna är nog inte passliga ennu på flera veckor så för smått var det absolut int! :)

Barnen var en hit som vanligt bland dom boende på jobbet, när Charlie var liten gick han ju från famn till famn där (vilket han inte går med på mera, nu underhåller han på andra sätt) och Alissa ville också flera hålla i famnen och hälsa på, roligt att kunna på ett så litet sätt ge lite glädje i vardagen åt några för man ser ju nog hur dom skiner upp när dom ser barnen, var tidigare då alissa var riktigt nyfödd och visa upp henne och då var det tilomed en som börja gråta då hon såg henne för att hon var så söt och härlig. Ser det dessutom som bra för barnen också att hälsa på på mitt jobb, dom lär sej att umgås med olika personligheter på ett annat sätt, har själv starka minnen av när jag som liten var och hälsade på till min mommos jobb (hon jobbade med utvecklingsstörda så det var ju ett ennu färggrannare gäng) och jag tror faktist att det gjort mycket till hurdana värderingar jag har nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar