fredag 25 september 2015

föräldramöte

Nu har jag varit med om mitt första föräldramöte. Ett mycky ofinskt sånt då vi var 2 mammor och resten pappor :D

Rikit roligt att få veta lite mer om höstens planer. Är så nöjd över hur dom verkligen satsar på att få det bra. I höst har dom som tema på dagis kroppen och lilla dagis har dom tagit ner det till dom smås nivå med hjälp av grodan och hans vänner, låter inväcklat men vi får väl se hur det går ihop. 2 gånger i veckan har dom domhär temadagarna då dom läser en saga inom temat, sagorna har dom alltid lite som dockteater så dom har med figurerna från boken i form av leksaker som sen berättar sagorna. En gång i veckan är det skogen och en gång i veckan miniröris (en slags jumppa till musik för småbarn) Gå till skolans jumppasal skulle dom också försöka hinna med. Fick en känsla av att oij vad Charlie kommer att ha roligt samtidigt som jag kände att jag vill vara med :D Pyssel har dom ju också inom temat och förra veckan gjorde dom sjävporträtt i riktig storlek så barnen fick ligga på papper och tanterna ritade av dom och sen fick barnen måla kläder och hår åt sej.

Lite fotograferingsdagar och julfestdagar och sånt blev det ju planerat också och så blev det bestämt att i fortsättningen ska barnen få bjuda på glass på födelsedagen då dehär med frukt inte varit så extra för barnen, lixom jippii jag har födelsedag jag får bjuda på frukt, samma sak som vi endå får varge dag, så det lät riktigt bra tycker jag.

På mötet bjöds det på lingonpaj som barnen pockat lingon till, sprciellt charlie och en till pojke lär ska vara riktigt bärplockare, en tredje pojke hade sen bakat kakan. Int underlit att barnen trivs där när dom får göra så mycky roligheter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar