tisdag 15 september 2015

sluuut

Hohho! Vilken dag sejer ja bara igen! Vaknade på superhumör, förde Charlie till dagis och åkte in till stan med Alissa för att försöka hitta lite måsten till charlie då han plötsligt vuxit ur både regnkläder och skor och lite annat smått vad som behövdes.

Sku bara kolla kontot å där börja motgångarna, parkerade bilen ca. 2 meter från automaten och eftersom de int va nån kö lämna ja den på tomgång och hoppade bara snabbt ut för att kolla saldo, nånting som tar max 2 minuter. Då dyker det upp en butter tant som skäller ut mej för att "vet du inte att man skall stänga av motorn" "joo de vat ja" svara ja å före ja hann fortsätta fräser hon "jaa vaför gör du int de då" skaka bara på huve å sucka djupt å satt mej i bilen, helt onödit att börja disskutera med människor som tycks vara så perfekta att dom inte ens har bilen 2 minuter på tomgång... Men på dålit humör blir man ju när nån kommer och fräser på en direkt på moron.

Så vidare för att börja beta av min lista med ärenden på stan, Alissa fick magknip ungefär direkt på första stoppet och ingenting hjälpte så med en skrikande baby försökte jag få allt gjort... Regnkläder och födelsedagspresenter åt Charlie fick jag skaffat och garn så famo får stickat en dräkt åt alissa, tyvärr tog jag nog lite lite så får åka in pånytt, från hm och kappahl fick jag med lite både nödigt nu och nödigt senare grejer, kläder i st.74 åt alissa, lite varmare strumpor åt båda barnen, strumpbyxor åt alissa och skor åt mej. Ett enda par höstskor hittade jag som skulle varit bra åt charlie men jag betalar då int 65€ för ettpar skor som används nån månad max!

Nåja, så och hämta Charlie från dagis som började störtgråta när han såg mej för han sku ha villa bli och limma, eller vad nu problemet sen egentligen var, dåligt hade han sovit också för ett annat barn hade väckt honom.. Hem då och hemma startar trotset mot Alissa, vilket tillslut resulterar i att hon tick en golvmopp i huve så hon fick en bula, fråga int ens hur för ja vet int hur de lyckades! Nåja, famo kom på besök och hämtade med sej 10liter lingon och allt gick ganska bra den stunden men när vi sku och sova börja kalabaliken igen, Alissa fick sej igen och Charlie skulle inte ge med sej, tislut var jag bara så trött på allt så där satt vi alla 3 och grät och marcus som sku iväg på träningar fick komma imellan och ta Charlie så gick jag iväg med alissa så Charlie sku få lugna sej.

Hohho sejer ja bara... första veckona gick så bra utan svartsjuka men nu har de då riktigt smällt.. Har nog lite att vänja mej när det gäller syskonkärleken, blir så rädd att Alissa påriktigt ska skada sej när han får sina svartsjukeutbrott, ja vet ju att de är helt normalt för storasyskon men för försa gången känns det faktist att jag inte vet vad jag ska ta mej till. Nån som har tips?  Just nu försöker jag förklara på alla sätt att man inte får göra sjukt åt babys men han förstår inte fullt ut att det påriktigt kan gå illa. jag har hållt i honom för att lugna ner honom och att han ska känna att jag finns där för honom och tillslut har han fått gå till sitt rum eller att jag har tagit med Alissa och lämnat rummet och det har faktist tyckts hjälpa bäst, då fröstår han att ingen vill vara med honom om han är dum men samtidigt känns det så fel... Förlot får han seja varge gång men det är ju bara róligt för då kommer han nära henne och får chansen att lite knipa eller skuffa samtidigt som han ger en kram och en puss. ÅÅÅhhh... ge mej en facit för syskonkärlek!


Nånting positivt har det ju endå varit idag, mina nya skor som är just såna som jag redan iallafall 3 höstar velat köpa men så har snålheten satt stopp och lingonen som jag nu borde få gjort nånting av. Visst har barnen också varit snälla och mysiga, int bara trots och magknip :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar