söndag 27 september 2015

Barnloppis

Idag var det bakluckeloppis i mariehamn med temat barn, hadd int så höga förväntningar och tänkt tilomed att orkar vi nu fara men tur att vi for! Det fanns många försäljare (ca.20 så många för denhär holmen update 31st. exakt) och alla hade mycky och billiga kläder, dom flästa hade allt för 1€ eller allt för 2€ och alla ytterkläder 5€. Speciellt kläder åt alissa hittade jag och sku ha kunna ta med mej hem mycky mer men fick hejda mej lite. Charlie hittade vi inte så mycky till men istället just det han behövde.

Byxor och leggins, 2st kappahl leggins 1 och 2€ pop och me&i byxor för 1€st och hm för 2.

Jackor, en läder som marcus valde och min favorit den prickiga, klockformad och med en rosett på ryggen, bara är sååå söt! 3 & 5€

Klänningar varav en är villervalla, en newbie och en me&i 10€ sammanlagt.

Klänning, byxdräkt och pyamas, alla 1€ st.

Lång och kortärmade också alla 1€ st. förutom den i mitten som var 2, stickstugan mössan som är likadan som jag hade som liten fick jag för 2€, då betalade jag just 22€st. för likadana med annat mönster...

Och Charlies fynd, 9€ sammanlagt kavat och superfit skor, båda är vinterskor men går nog bra redan nu då det är kallare dagar. Kavaterna har han redan provat och smutsat ner i sandlådan :P

Jättenöjd med mina fynd, allt i så bra skick, en del tilomed helt nyskick och för så små summor, såhär ska loppis vara! Hoppas verkligen att det ordnas flera gånger!

Hoppas på lika bra fynd nästa veckoslut i borgå! Iallafall nånting att ha under haalaren åt charlie, i ylle eller flees och "nästa storlek" kläder åt honom alltså st.98 och mäst 104. Dehär med att alltid ha klart nästa omgång kläder är så skönt, man hinner i lugn och ro samla på sej och sen den dagen man konstaterar att nu är det litet är det bara att byta ut hela garderoben. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar