måndag 28 oktober 2013

Resa

Hemma igen efter resan och allt gick riktit bra.

På onsdag natt åkte vi iväg, sov hela resan och på torsdag morgon var min mommo och mofa och mötte oss i hamnen i hesa. Vi åkte till borgå och torsdagen for hur snabbt som hälst, kngenting hann vi med, vi hade tänkt göra allt möjlit på stan men det fick bli uppskjutet till fredag, när vi hade parkerat oss hos mamma och pappa och Charlie var redo att åka var vi vrålhumgriga och tog lunch på kinarestaorangen, marcus sa att förra gången började han må illa av maten så han var lite skeptisk men ville endå ge det en till chans, denhär gången var det jag som började må illa av den :D kan de vara när man inte är van med så vitt ris och friterat och sånt... Nåja.. Sen sov jag en halv timme så blev det bättre, sen gjorde vi nånting som jag inte mer minns, minns bara att vi hade en tid att passa och det var klo.16, men har glömt vad det var :D visst ha man hört myten om gröthjärnan när man ammar! På kvällen skulle vi bada bastu och ta det lugnt men då hade Charlie knip i magen, stackarn skrek så han var riktigt svettig, tillslut tog jag av honom pyamasen när den var så blöt och då lugnade han sej och somnade på mitt bröst. Där somnade vi sen alla på soffan och bastun fick bli..

Fredagen fick vi mycket gjort på, vi var på morgonen till pastorskansli och bokade kyrkan för dopet, sen var vi och beställde en till amnings bh till mej, hoppas den passar, dom hade nämligen inte min storlek i lager, inte föratt det finns min storlek, fick bara nöja mej med den största som tillverkas... Provade nu en 3 storlekar mindre och den var ju aldeles för liten, den jag nu har är samma kupa som jag beställde men köpte den när jag ennu var gravid och nu 15kg mindre är ju omkretsen för stor. Sen bjöd mammas moster mej marcus och mamma på marockansk lunch.och efter det bar det av till marcus pappa, där hade vi lite kaffekalas och Charli fick träffa sin fafa, faster, kusin, småkusiner, guföräldrar och många släktingar, för Charlie blev det lite långt, vi var där klo.14-21 och det var så mycket runtomkring så han fick i gen ro att sova, vi försökte flera gånger fara till sovrummet och få honom att sova men det var bara för mycket runtomkring så mot kvällen blev han lite pirrig. Det var ändå roligt att få träffa alla :)

På lördag var vi bara hemma hos mamma och pappa, vi hade några på besök som ville träffa Charlie och på dagen åkte jag, marcus och sandra en sväng och shoppa lite till konstfabriken, hittade kläder åt mej till veckoslutets zoo maskerad med ishockeylaget :) mommo/mamma fick vara lite barnvakt medantiden, på kvällen fick hon igen vara barnvakt då jag och marcus for ut ock äta lite extra fint och fira vår 8års dag lite i förväg. Han hade sovit hela tiden som vi var borta och hade vaknat just före vi kom hem så när vi kom lå han och åt av mjölken jag pumpat åt honom. Mamma sa att vi vet nog inte ens hurdant det är att ha en baby för han är så snäll och lätt att ta hand om :p

På söndag åkte vi till matcus pappa igen, så han skulle hinna se Charlie lite ordentligare och vi skulle få träffa honom också, på fredag blev det ju så lite när det var så mycket annat folk. Sen en snabb sväng via min farbrors 50års kalas och gratta, skåla och seja hej åt alla och iväg mot båten igen. På båten blev det lite krokel med hytten, först kom vi inte in, sen kom vi äntligen in och jag for in och marcus blev och prova om det nu funkar faktist, nå då blev jag inlåst... Det kom en gubbe och lagade dörren sen, men det var nog i te så simpelt, han hade loss hela dörren och en timme tog det nästan före den sen fungerade.. Charlie hann redan bli lite irriterad då han hade mattid och jag i te villa sitta och amma i hyttkorridoren framför alla kineser som inte hittade till sin egen hytt.. Nåja, tillslut fungerade det och vi kunde mata och byta på herrn och till slut själva också gå och äta, åt i ala carten, gjorde för första gången så att jag valde förrättsbord och efterrättsbord och det var super! På förrättsbordet fanns det olika sallader, ostar, fiskar och sånt, precis vad jag tycker om :p Charlie var riktigt poppis där, säkert 10 personer kom fram till vårt bord och frågade hur gammal han var och sa att han var så duktig och fin, så länge dom bara frågar och pratar tycker jag det är okey men när en kines kom och peta honom på kinden kände jag att nu gick det lite över, sku aldrig själv gå och peta på ett främmande såhär litet barn, finns tillräckligt med basilusker annars också, själv gick vi och spritade händerna hela tiden :) efter maten iallafall en svämg toll taxfreen och sen i säng :)

Marcus och Charlie i hytten.

Charlie med sin fafa.

Vi tittade på marcus babybilder och tyckte att Charlie ser helt ut som marcus som liten! Iallafall hakan, kinderna och näsan är exakt lika :)




2 kommentarer:

  1. Förrätts- o efterrättsbordet på ala carte e helt super! int behöver man nån varmrätt, där finns SÅ mycke gott att äta att man blir övermätt :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp! Blir no de nästa gång också :p

      Radera